• nane82

Är så isolerad.....

Ell skrev 2009-01-13 18:49:08 följande:

Jag fick detta förklarat för mig av överläkaren på Huddinges neonatal. Fullgångna bebisar får antikroppar från mamman i slutet av graviditeten vilket prematurbebisar som är mkt för tidigt födda inte får. Dessa antikroppar skyddar bebisen tills den är 6 månader. I och med att premisar inte får detta ÄR de mer infektionskänsliga även om det är olika från barn till barn hur pass infektionskänsliga de är. Om läkaren sagt till TS att hon skall undvika ställen där barnet kan bli smittat kanske det inte är så bra att råda henne tvärtemot utan att ha belägg för det? Menar inget illa men har själv en premis jag med och blir så trött på alla som hävdar att hon ska härdas mot baciller, javisst ska hon det, men inte förrän hon blivit 6 månader!
    Bra skrivet!! Kunde inte ha sagt d bättre själv. =)

TS, försök att komma ut o hitta på nåt på egen hand med kompisar eller bara gå ut o handla själv i lugn o ro, när pappan e hemma med lillan.
    Vår dotter föddes i v.29 o vi var mkt försiktiga hela första året, hon e nu 1,5 år. D e absolut värt den lilla tiden. Började gå till öppna förskolan när hon var ca 8-9mån. Träffade inga dagisbarn eller förkylda personer.
    Blir ju även lättare sen när d börjar bli sommar, mindre infektioner o lättare att träffa folk.
    Lycka till! kram
Svar på tråden Är så isolerad.....