Inlägg från: Drömtorpet |Visa alla inlägg
  • Drömtorpet

Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!

Örnie skrev 2009-01-10 10:24:48 följande:
    Drömtorpet planerar den 25-årige pojkvännens förtidspension; vad han själv planerar är det ingen som vet. Men nästan alla hans kompisar kommer om 10 år ha barn, hus, en yrkesarbetande sambo och ev. satsa på att komma upp sig som arbetsledare eller liknande. Så hur troligt är det att han vill tillbringa resten av sitt liv med att renovera ett fallfärdigt ruckel i Vetlanda medan sambon sitter framför datorn med en ask praliner?
    ojoj,jag måste beundra dig för din livliga fantasi...
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:18:18 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:15:44 följande:
    Jag frågade innan vilken utbilldning du har och hur lång den är, jag är ärligt intresserad.
    om du nu är ärligt intresserad så rekomenderar jag att gå med i svesnak byggnadsvårdsföreningen samt att läsa boken"så renoveras torp och gårdar" utav Ove Hidemark,utgivare ICA förlaget.kostar 2-300kr.
  • Drömtorpet

svenska byggnadsvårdföreningen ska det stå.

• Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:31:50 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:29:27 följande:
    Jag är intresserad av utbildningarna som finns. Sedan anser jag mig inte att man kan kalla sig Byggnadsvårdare om man inte har en formell utbildning, det är lite ett hån mot dem som går en lång utbildning hur självlärd man än är.
    kanske det,men jag kan ju grejerna lika bra som en som har gått utbildningen.
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:31:50 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:29:27 följande:
    Jag är intresserad av utbildningarna som finns. Sedan anser jag mig inte att man kan kalla sig Byggnadsvårdare om man inte har en formell utbildning, det är lite ett hån mot dem som går en lång utbildning hur självlärd man än är.
    lång utbildning? den på träakademien är 1år!
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:35:54 följande:
    Självlärd är man i o f sig bara om man har jobbat inom yrket, inte för att man har läst en bok. I så fall skulle jag ha hundratals yrken. Drömtorpet lämnade tyvärr yrkeslivet vid 20 års ålder, förutom enstaka praktikjobb. Hur var det: 8 års hundår med låg sjukpeng och 3 med hög?
    ja jag har målat,och jag har lagt sticktak och jag har huggt timmer..så visst har jag provat på inte bara läst böcker..
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:38:42 följande:
    Men om du kan göra allt detta, hur kan du då vara sjukskriven på heltid och vänta på sjukpensionen?
    vad har mitt yrkesliv med det jag gör på semestrar att göra? bara för att man är sjuk får man lov att ha ett intresse..
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:38:42 följande:
    Men om du kan göra allt detta, hur kan du då vara sjukskriven på heltid och vänta på sjukpensionen?
    jag är inte sjukskriven!
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:41:21 följande:
    Om man kan jobba på semestern så bör man rimligtvis kunna jobba även för att försörja sig. Vet FK om hur du kan hugga i när du bara vill?
    ja visst vet de det,men det är inte DET som är mitt problem..
  • Drömtorpet

gud vad ni grunnar och grubblar,haha...

• Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:43:13 följande:
    Nej, du har aktivitetsstöd eller något annan bidrag som har bytt namn för att det ska kännas bättre för dem som får det.
    du vet inte ett skit om mig,så lägg ner..det du refererar till är ju bara det jag skrivit här på internet..
  • Drömtorpet

Reglementet skrev 2009-01-10 10:46:00 följande:

DrömtorpetFast din sambo kan ändå inte pensionera sig vid 36 års ålder:)
    kanske inte med ålders pension...
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:51:27 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:48:26 följande:
    Nej, men det är ju det vi undrar över. Hur kan han ha råd att gå i pension när han inte kan få pension och PPM, inte kan ta ut pensionsförsäkring. Han måste när han fyller 36 ha sparade pengar att leva på och de måste vara runt 6 miljoner om han skall ta ut 15000:- tills han blir 86.
    ja räkna på du...
  • Drömtorpet
    Örnie skrev 2009-01-10 10:53:47 följande:
    Om du försöker med samma diagnos som du själv har så kommer du för evigt bli fiende med din svärmor, så glöm det. Och så har väl din sambo också ett ord med i leken. Eller tror du att han tänker förstöra sitt liv och avstå från egen familj, yrke och egna vänner bara för du vill det?va f*n pratar du om nu??
  • Drömtorpet

Virriga Vera skrev 2009-01-10 10:57:03 följande:

Drömtorpet skrev 2009-01-10 10:54:37 följande:
    Om du verkligen vill bli tagen på allvar och inte sedd som ett "troll" så kanske du borde sluta med sådana här svar. Ger man sig in i diskussion och lämnar ut de uppgifter du lämnar så bör du också vara beredd på att folk undrar och du bör vara beredd på att svara på de frågor som uppkommer. Vill man inte svara kankse man skall strunta i att vara med i diskussionen.
    det verkar som att du på allvar tror på allt som skrivs på nätet..då tycker jag du ska ta ditt förnuft till fånga och andas djupt..
Svar på tråden Jo, jag äger mitt hus, inte banken!!!