Hur vet man när hemlängtan blir för stor? Hur ska jag veta?
Hejsan alla svenskar dar ute i den vida varlden.
Skulle vilja borja med att saga TACK till er alla som medverkat i denna traden, (hoppas den inte ar nedlagd) for att ni delat med er av era tankar.
Jag ar sjalv i en jatte svar situation och tararna strommade nar jag borjade lasa era inlagg.
Jag ar i valet och kvalet att flytta tillbaka till Sverige efter att ha flyttat fram och tillbaka under 10 ar mellan Sverige och Nya Zeeland.
Jag far fruktansvard hemlangtan och nar jag halsat pa i Sverige och sager haj da till familj och vanner kanns det som mitt hjarta brister.
Samtidigt sa alskar jag min man som ar Hollandsk och som bor pa NZ med sin familj. Vi har varit ihop i 5 ar och jag kan inte tanka mig framtiden utan honom. Men jag ar 30 och langtar efter att skaffa barn och nar jag tanker pa det och att vara bosatt har pa Nya Zeeland med barn far jag PANIK!!
Vi har det jobbigt i forhallandet for vi har haft detta dilemma, (vart ska vi bo....) i nastan 3 ar. Vi har flyttat runt mellan sverige och NZ, bott pa 8 olika stallen inom ett par ar. Vi ar ifran valdigt skillda bakgrunder. Jag ifran en stadig trygg "svensson familj" medan hans foraldrar skiljdes nar han var 3 och hans mamma lamnade honom i Holland och flyttade till NZ med hans syster nar han var 11 ar.
Vi har provat att bo i Sverige och jag trivdes bra den andra gangen vi forsokte, men det gjorde inte min man. Han vill inte bo i Sverige ialla fall inte an pa lange.
Det kanns som jag kommit till en korsning och maste fatta ett svart beslut!! Ar sa radd att fatta fel beslut, stanna och angra det nar jag blir aldre far barn mm. Eller aka och forlora kanske det som ar mitt livs karlek och kanske allt hade blivit bra nar voi val ar lite stadgade pa ett stalle..... Jag vet att det ar dumt att tanka som jag gor, men jag vet inte hur jag ska ga vidare med detta.
TIll alla dar ute, finns det nagon som ar i samma sits? Nagra av er ar i Schweitz/spanien, vilket anda ar relativt "nara " till Sverige. Nz ar 30 flyg timmar och ca 15000kr bort!
Oj vad langt inlagg det blev.
Lycka till alla ni har pa traden!