• Anonym

det här med cannabis.....

Ts:
    Det finns alltid de som försvarar droger när såna här frågor kommer upp på familjeliv.
    Självklart är varken alkohol eller cannabis bra när man ammar. Fråga en barnmorska el läkare så ska du se vilka svar du får.

• Anonym
    Svar på #90
    Anonym (no clue) skrev 2009-01-21 19:58:56 följande:
    Om hon brukar cannabis hur kan du påstå att det inte är ett missbruksproblem”Det var bara det dummaste jag har hört idag.Har du samma inställning mot socker, sex, kaffe, alkohol, spel och allt annat ”skit” vi kan vara utan?
    Alltså det finns ju fler saker man får höra att man inte för bruka under graviditet o amning o nog låter de flesta bli. Kan man inte låta bli under den perioden trots man hört det inte är bra för barnet skulle jag också ifrågasätta om man inte är beroende?
    Jag tycker om att dricka alkohol säkert 1- 2 ggr per vecka i alla fall i vanliga fall men det var ju inga problem att låta bli när jag är gravid nu. varför ta risken?
  • Anonym

Det finns ett bevisat fall med ett barn som är skadat pga cannabisrökning under graviditeten.

• Anonym

Anonym (no clue) skrev 2009-01-21 19:58:56 följande:

Svar på #89Ju ju, det med att det ?lagras i hjärnan? har vi alla hört. Testa igen Barnens kropp metaboliserar inte dom aktiva ämnen i cannabis därmed så påverkas inte barnet i magen. Med tanke på att känslorna STÄRKS av cannabis så påverkas banden mellan mamman och barnet, det har du så rätt i. ? Om hon brukar cannabis hur kan du påstå att det inte är ett missbruksproblem? Det var bara det dummaste jag har hört idag. Har du samma inställning mot socker, sex, kaffe, alkohol, spel och allt annat ?skit? vi kan vara utan?
    Såklart det är ett problem om man inte KAN avstå från alkohol, kaffe, socker, läsk eller droger.
  • Anonym

Moderator var säger ni? Är inte en hel del inlägg här försvar av droger?

• Anonym

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 18:41:28 följande:

Anonym skrev 2009-01-26 18:39:11 följande:
    Varför är det OT när människor för en didkussion om något som engagerar dem? Om du inte uppskattar diskussionen så behöver du ju inte delta? Det är ju ett val man själv gör.
    Jag vill läsa tråden för jag är intresserad av frågan i TS, och svaren hon får.
    Inte huruvida narkotika skall legaliseras eller ej. Kan ni inte öppna en egen tråd för det istället?
  • Anonym

Anonym (no clue) skrev 2009-01-26 19:04:45 följande:

Anonym (anti-drugs) skrev 2009-01-26 18:52:55 följande: Jag försöker hålla mig på en realistisk nivå när jag snackar och vilka lagar det än är som ändras så kommer inte var varannan medborgare ha en egen odling. ? varken alkohol, nikotin? Så långt var jag med men det finns sen andra droger med andra egenskaper som KAN brukas till förmån av brukaren. ? Ofta, inte i alla fall, är mildare droger som cannabis inkörsport till tyngre droger? Den teorin är omkullkastad sedan länge, det ENDA som ger den lite trovärdighet i dagens läge är att cannabis har blivit klassad som ?knark? och Det säljs endast av folk som inte tvekar att sälja ?knark? till vem som helst med pengar. ? Säkert hade alla upplysta människor kunnat hantera en legalisering av droger? Det var inte riktigt vad du menade när du skrev din text men jag ser en annan sida av saken här. OM man upplyser fler istället för att mata dom med ren propaganda så slipper man många missöden också. ?men det finns en ännu större grupp som INTE hade kunnat hantera det.? Vi vänder på det. HUR MÅNGA ska straffas, HUR MÅNGA ska dö, HUR MÅNGA ska bli stämplade för livet och få sin annars trygga tillvaro rubbad för alltid? För att EVENTUELT/KANSKE ?rädda? en från att prova? Vad anser du vara vettigt? Skada 1000 för att KANSKE hindra 10? För den delen så är usas spår rätt tydlig, ju mer man kämpar ju mer sprider det sig. och så är hollands spår också tydlig. Dom har väl minst problem av oss alla.
    "dom har VÄL minst proiblem av oss alla" var får du det ifrån? De har bara valt att sätta alla problem på ett ställe, men de har inte mindre problem. I en så allvarlig diskussion som denna ska man nog inte använda sig av väl.
  • Anonym

Anonym (hmm...) skrev 2009-01-27 10:05:30 följande:

intressanta inlägg! ville bara tillägga att marijuana är ingen kemisk substans. Det är ett ogräs, liknande nässelväxter.
    allt är kemi, hur skulle det annars kunna reagera i hjärnan?
  • Anonym

Anonym (mamma) skrev 2009-01-29 18:20:23 följande:

cannabis är bättre en alkoholl
    inte jag som höll på att dö när jag provade....
  • Anonym

Anonym (Jag Jag) skrev 2009-01-30 11:37:32 följande:

Finns inga dokumenterade fall där någon har dött av en överdos av cannabis, så att du var nära att dö pga själva drogen är bara orealistiskt..
    jag kvävdes av mina egna spyor, och jag var så väck att jag inte kunde / visste hur jag vänder på mig, det var minuter ifrån döden om inte någon kommit förbi och ringt 112 och vänt mig.
  • Anonym

Men vad är det med er alla? Klarar ni inte av folk som berättar negativa erfarenheter?

• Anonym

Man kan ju undra hur "farligt" det är när modersmjölken är redan från början fullspäckat med kroppsegna cannaboider.

Folk som brukar röka brukar i regel blanda med tobak så att skippa det gör ju konsumtionen hälsosammare.

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 11:06:22 följande:
    Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!
    Spontan haschdöd
    Fick inte ungen haschpsykos av passiv amning?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 11:06:22 följande:
    Jo det där med hash ska man inte hålla på med. Det är fruktansvärt att läsa om föräldrar som missbrukar narkotika. Jag har en bekant vars moster rökte hash när hon ammade. Barnet hann bara bli 1,5 år innan den dog av spontan hashdöd. Jag stör mig på folk som försöker jämföra alkohol med droger. Jag har bara en sak att säga till dom. Knark är knark!
    haha, humor, spontanhaschdöd  Skrattande
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 14:43:03 följande:
    Knark är en förkortning för narkotika. Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedell av olika art. 

Alkohol är inte illegalt och är därmed inte narkotika och inte heller knark.

sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Ta du läs din wiki-länk åtminstone Skrattande
  • Anonym
    tarm skrev 2012-07-11 14:43:03 följande:
    Knark är en förkortning för narkotika. Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedell av olika art. 

Alkohol är inte illegalt och är därmed inte narkotika och inte heller knark.

sv.wikipedia.org/wiki/Narkotika

Tack för att du fick mig att tok-skratta så här efter min joint.. HAHAHAHA! Spontan-hashdöd? Om barnet dog är det jätte hemskt men att skylla det på hash.. Menar du också då att rökmixar (lagligt cannabis ungefär) inte är knark då ? Det är lugnt att hålla på med för att det är lagligt?
    Cannabis håller på att bli lagligt, kommer då alla trångsynta människor som dig själv börja tycka det är ofarligt då? Alkohol är så bra mycket farligare än Cannabis och kommer alltid vara även om det är olagligt eller inte. Många av dom farligaste drogerna är lagliga.
Svar på tråden det här med cannabis.....