det här med cannabis.....
Androgyn skrev 2009-01-19 16:28:11 följande:
Men seriöst. Är det din anmärkning. Och nä precis barn kan inte själva välja detta och då är det upp till föräldern att fatta beslutet att inte låta sitt barn inta en drog den inte är stor nog att förstå vad det är och vad ett bruk resp missbruk ev skulle ge för konsekvenser gentemot samhället och en själv. Eller tolkade du det som att jag ansåg att mamman skulle fråga barnet om den vill ha hasch eller inte?
Det var inte just ditt inlägg jag tänkte på, jag har läst flera inlägg angående detta. Jag vet att det var en fånig kommentar från min sida. Men jag kan tycka att hela diskussionen är fånig.För att svara TS, så ska det inte vara mindre farligt att äta än att röka cannabis, det är lika "farligt" vilket som. Allt mamman stoppar i sig går ut i mjölken. Det vet väl alla?
Angående att vara drogliberal så är det väldigt vanligt här på FL att sätta stämplar på folk pga av EN kommentar av något slag. Bara för att man har kunskap om såna här saker betyder det varken att man förespråkar eller är helt positivt inställd till droger.