Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Ska kolla upp sjukgymnaster. Bor i en liten stad så jag vet inte om det finns några privata men ska kolla detta. Tack för tipset!
Ska kolla upp sjukgymnaster. Bor i en liten stad så jag vet inte om det finns några privata men ska kolla detta. Tack för tipset!
Nian74: Hade du problem med att främre slidväggen hängde ner också? De vill ju inte kalla det framfall, men det gör ont och skaver. Gjorde de något åt det isf??
Min främre slidvägg buktar ju ut så jag undrar hur det går med den vid en ev. Op av rectocelet och mellangården...
Det är tydligen inte ens så mkt att de vill kalla det framfall utan bara mer uttalad förslappad slidvägg än normalt. Vad det nu betyder... Ska definitivt be dem kolla då också.
Ni med främre framfall/ slidväggsförsvagning: Hur var erat urinrör?? Jag tycker det buktar ner och fram. Känns som det är svårt att knipa och hålla sig och det skaver och svider när jag kissar. Inte UVI smärta utan mer som skav. Tror rectocelet är emot det också när jag går för det känns då också.
Åh, deppdag här igen... Är så himla trött på den gräsliga öppna känslan därnere och skavet... Ni som op mellangården: hade ni en öppen känsla innan och försvann den efter op eller hör känslan ihop med förslappade slidväggar.
Ni med rectocele: känns det som om ni sitter på en binda när ni sätter er ned??
Vad är skillnaden på osteopat och naprapat?
Pyttis: hade du stort cysto- rectocele? Var musklerna också skadade i mellangården? Drar de ihop öppningen också eller hur funkar det?
Min gyn har ju sagt att de tidigast brukar bestämma op 6 månader efter förlossningen. Då ammar jag ju fortfarande.
Pyttis:,ok. De vill ju inte kalla min främre slidväggsförsvagning för framfall än så jag vet inte om de ens kommer op det. Jag hoppas det för det känns som om skavet kommer därifrån.
Ni som haft muskler som släppt i mellangården- kunde ni knipa?? Hur kan man upptäcka det? (förrutom genom op då).
Nian: Är du helt återställd nu efter op? Känns allt som innan barnen?