Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Usch, känns som man har en tampong som sitter halvvägs ute. Är det den känslan ni också har/haft?
Usch, känns som man har en tampong som sitter halvvägs ute. Är det den känslan ni också har/haft?
Lisafisan... Vad ska jag säga... Så fruktansvärt tråkigt!!! Förstår om du är deprimerad!!! Hur mkt buktade ditt framfall ut innan op jämfört med nu?? Har du några andra symtom? (förutom smärta antar jag).
Bara på KK igen, ge dig inte!
Tack för dina råd. Styrkekram!
Tack för era svar- känner mig lugnare! Man får ju lätt panik liksom...
Men du kan ha mens även om du gör en hysterectomi. Om de inte tar bort äggstockarna (vilket de oftast inte gör här på unga patienter då man hamnar i ett klimakterium med alla de problem som kan uppstå). En jobbarkompis som opererades får mens varje månad.
Fast det luriga är ju att man kan ha mens utan livmoder. Det är väl om man sparat äggstockarna och livmodertappen. Min jobbarkompis har det så, ingen livmoder men mens ändå...
Men du skulle ju ta bort tappen och då är det väl lugnt.
Det skaver så jag tror jag blir tokig!!!!! Är det något som kommer bli bättre tror ni eller skaver det ff mkt på er som ej är opererade?? Jag hoppas ju ff på att det är någon bristning inuti som ej läkt men nu är det 7 veckor sedan förlossningen så då kan jag nog snart utesluta det. Var hos gyn i veckan igen och provar östrogenkräm för att se om det är slemhinnorna som skaver. Men jag känner ju varifrån det kommer...
Gyn menade på att det var lite mer förslappade slidväggar som man kan se efter en förlossning. Det jobbiga är väl att ingen riktigt kan förklara då varför det skaver så in i bänken frammåt eftermiddagen. Då vill jag bara ligga ner och känna mig normal. Mellangården var lite för kort så det är möjligt att det är där mina problem ligger. Ingen som vet, bara att vänta ut känns det som. Prova krämen en månad, annars ring. Och knipa...
Samtidigt så menade hon att vi är så olika känsliga därnere. För en del räcker ett litet framfall och en del kan gå med ett stort och inte ha några direkta problem. P
Ja, tack gode för den här tråden. Och att vi är på olika nivåer i bearbetning och behandling. Alltid någon som har ett gott råd och en tröstande kommentar när man behöver det som bäst. Jag saknar att kunna ta långpromenader!!! Är så obehagligt att stå och gå att jag helst ligger ner. Det är fel, jag vet... Men usch, man blir ju så låg då... Känns så hopplöst ibland
Åh vad det låter underbart! Precis så upplever ju jag det också fast att det skaver också. Så himla jobbigt! Känns så konstigt att knipa också när man är uppe- det känns ju att något är i vägen sas.
Tack för att du inger mig hopp.
Hade du en för kort mellangård också eller berodde symtomen "enbart" på framfallet? Vilket framfall hade du nu igen?