Buspojkarna skrev 2011-06-14 09:30:29 följande:
Jag hade 2 väldigt lätta förlossningar, första på 4-5timmar och andra på 1 timme och 50min, men 50min från det att det var riktiga värkar. Blev igångsatt med sista och första vattenavgång 35+5. men graviditeterna var väldigt påfrestande på min kropp. sista tiden med sista barnet gick jag typ med en apelsin ut genom underlivet. kroppen orkade liksom inte hålla emot allt. Hade lite problem efter första sonen, ,men då mest bara så att det inte kändes fräsht. nu är det hemskt. Vill ha operation NU och inte vänta dessa 3 månader eller längre. har i och för sig redan väntat en månad snart.
Jag som hela tiden trott att det kroniskt ostabila bäckenet orsakat det onda kan äntligen helt släppa det. Min hemska smärta beror helt och hållet på framfallet och jag är helt beredd på att ta bort livmodern om det kan underlätta för kroppen.
Först nu i början på maj blev framfallet riktigt mycket sämre och då ändrades smärtan helt och hållet, från att ha varit kring si-lederna. Vi hoppas så in i norden att jag kan få slippa värk och leva ett normalt liv efter operationen.
Min man väljer hellre bort sex än mig med smärta. Men jag hoppas att det skall gå bra efter op ändå. Nu vågar jag inte ens ha sex. inte haft det sen i maj innan det blev värre.
Vågar verkligen inte och är rädd att hela väggen skall brista bakåt, då läkaren frågade om det kommit bajs ut från underlivet någon gång och att väggen var oerhört tunn..
Usch vad jobbigt det låter! Hoppas verkligen du blir hjälpt av operationen. Hur gammal är din yngsta?