Maria7201 skrev 2014-09-22 20:37:08 följande:
Det är bra att det finns kompetent personal trots allt. Gladhannapanna, var din förlossning snabb eller tvärtom långdragen? Jag kommer inte ihåg.
Jag öppnade mig de sista 6 cm på ca 40 minuter (första förlossningen) krystade kanske aktivt i 20 minuter, hade en del krystimpulser innan dess, då sa de att jag inte skulle krysta om jag inte kände att jag måste, jag tror att förloppet var helt normalt. Sprack dock massor, inuti, grad 3 sfinkter, ena inre blygdläppen hela vägen fram till klitoris. Har taskiga kärl och får alltid massor av blåmärken så jag tror att jag har dålig bindväv.... Sivandeblödning från livmodern som inte drog ihop sig, tappade ca 2,3 liter blod! Allt blod gjorde det hela ganska dramatiskt och förmodligen svårt att se skadorna ordentligt. Bm på mvc konstaterade att hon aldrig sett någon som blivit så dåligt och mycket sydd....
Andra förlossningen öppnade jag mig de sista sex cm på ca 20 minuter och hon var ute på tre värkar. Syddes kanske med sex stygn, tappade ca 1,2 liter blod. Ingen dramatik alls!