Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Stinsen skrev 2014-02-05 21:15:08 följande:
    och jag kommer inte in hos dig hahaha....hur gör man dådå :P
    Fast inboxa kan man väl i alla fall?
  • Gladhannapanna
    Hemligkvinna skrev 2014-02-06 09:48:50 följande:

Ups. Jag nästan gråter av lycka. Katarina håller helt med mig, men att jag behöver nät på Danderyd, då de har så stort nät här med annan operationsteknik.

Hade tydligen fått tid till den andra kirurgen i Uppsala som sätter in nät, den 27e. Katarina skulle prata med henne innan och trodde att de skulle tycka lika, så får verksamhetschefen göra en egen bedömning sen av dessa läkares undersökningar eller titta på mig själv.

Sen har jag verkligen något för media om verksamhetschefen nekar

Härligt att du äntligen träffar någon som inser vad du verkligen behöver!!!!
  • Gladhannapanna

Vad bra Tuttan!!!!

Stinsen: förstår att du är orolig och ledsen och arg!

När jag väntade mitt andra barn fick jag träffa en förlossningsläkare för att göra en plan för förlossningen. Tårarna rann på mig under hela besöket. Hon skrev då i journalen att " patienten grät stilla".

När min bm på mvc läste det sa hon att det var så bra formulerat och att det visadeså tydligt hur uppgiven och rädd jag var. Tydligen ett väldigt kraftfullt uttryck i den medicinska världen!

Hoppas att du slipper bli så arg och få utbrott, stilla tårar är tydligen mer effektivt i vården...

• Gladhannapanna

Jag tror att de flesta känner avföring genomväggen, det är ju inte så tjock vävnad från början. Jag vet att jag känt det innan jag fick barn och vet andra som gjort det också.

Med det inte sagt att allt är normalt, det finns grader....

• Gladhannapanna
    Stinsen skrev 2014-02-25 16:22:58 följande:

En sak till. Jag ska inte på någon efterkontroll....de behövdes inte hade hon sagt till sköterskan.

Jag har inte heller varit på efterkontroll.

Men vad bra att hon lyssnade till slut, hoppas att det blir en klar förbättring! Skönt att vara riktigt sövd.

Jag hade jätteont i en vecka, fick tips om isbindor, man häller vatten på en binda som man fryser in och sedan lägger mot underlivet. Funkade bra för mig, låg mest i soffan och undvek att stå upp mer än absolut nödvändigt!
  • Gladhannapanna
    Stinsen skrev 2014-02-25 21:15:11 följande:

Är det mycket belastning om man sitter upp? Jag ligger mest men satt med vid middagen tidigare,inte så skönt men ganska trevligt med sällskap :)

Jag tycker att du ska vara försiktig med att sitta, men självklart behöver ryggen räta på sig och sällskap är trevligt!

Självklart ska du vara sjukskriven! Ring kliniken och be om sjukskrivning. Jag var helt sjukskriven i fyra veckor och sedan sjukskriven på 20 procent, dvs sjukskriven från föräldraledigheten eftersom små barn innebär lyft!

Maken och barnen åkte bort en vecka när jag opererades för att minska påfrestningen på mig.
  • Gladhannapanna

Jag opades av en äldre manlig gyn första gången. Han bad mig krysta och jag tyckte det kändes jobbigt. Då sa han så här: "det värsta som kan hända är att du fiser och det har jag varit med om förr" en skön inställning tycker jag! Han var dessutom väldigt tydlig med att jag verkligen behövde opas och visade sin student precis vad som var fel, kände på mellangården genom att stoppa in ett finger i rumpan och visade studenten hur tunn den var och att den måste fixas. Lagom kul att vara studieobjekt, men superviktigt att de lär sig hur man kollar!!!!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder