Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Måste fråga ni som är op bakre plastik- det känns fullt i hålet nu om man säger så. Lite jobbigt att böja sig för det känns liksom att något är där. Tror ni den känslan försvinner med tiden?
Måste fråga ni som är op bakre plastik- det känns fullt i hålet nu om man säger så. Lite jobbigt att böja sig för det känns liksom att något är där. Tror ni den känslan försvinner med tiden?
H: Ska till henne om 6 veckor så det är ju ett tag . Hon ville att allt skulle ha läkt ordentligt och det förstår jag ju. Tror själv att det är lite en den främre slidväggen som hänger ner lite, eller rättare sagt urinröret, kanske musklerna runt om det som fått sig en törn vid blödningen och åtgärderna runt detta? Känns som om urinröret fortfarande hänger lite för långt ner men det kanske blir bättre med tiden om musklerna runt om är bra nu och jag kanske kan knipa upp den främre väggen nu. Helt klart ska jag fråga henne om det. Känns ju bra med ett återbesök iaf.
Har ju inte ont längre nu men måste ändå sätta mig försiktigt och det känns lite konstigt då. Samma för dig?
Känslan av öppenhet har blivit mkt bättre iaf. Egentligen bara urinrörskänslan jag är lite brydd över. Blöder ff lite sedan störtblödningen, äter cyklokapron 4 ggr/ dag, men tror det håller på att sluta nu.
H: en påse Movicol nu varje dag. Ska köpa bulkmedel nu och börja köra med parallellt också så det hinner kicka in på ett par veckor innan jag slutar med movicolet.
Promenader... Fick inga restriktioner alls om det utan mer att ta det lugnt och känns det jobbigt så sluta. Har bara varit utanför dörren en gång sedan op (förrutom sjukhuset) och inte tagit någon promenad alls. Väntar någon vecka till tills det känns lite bättre.
Tror också stygnen tar emot urinröret.
Jag försöker vara uppe i några timmar och så vilar jag ett par.
Jobbigaste med att det trycker emot urinröret är att jag hela tiden känner mig lite kissnödig. Du också? Precis som om något trycker på urinröret inifrån...
H: Nej, tar inga värktabletter sedan i lördags. Känner ingen skillnad alls då faktiskt. Tror som sagt att urinröret åkt ner lite för när jag sätter mig känns det som om jag skulle vilja putta upp urinröret lite innan.
Hmm- Jaja- skönt att hon ska titta iaf.
H: Ja, det går nog bra tror jag. Har ju väldigt lös avföring som det smäller liksom bara till. Vågar inte krysta alls än. Är det segt och kladdigt ser jag mkt på pappret efteråt men det är ju inte så konstigt.
Jag känner mig oftast färdig när jag har bajsat. Åt ju nästan ingenting fre- mån så det är väl ffa nu som magen kommit igång igen. Däremot är det jobbigt med urinröret som tidigare. Ska bli skönt att få komma tillbaka och diskutera med henne sedan när det läkt lite bättre. Känns lite ibland på höger sida där musklerna är sydda. Som om nerverna ligger lite blottade- kanske är så iom att stygnen släppte lite tidigt. Vad vet jag? Skönt att hon tar sig en titt sedan iaf.
Jobbigt för dig H . Min "kula" jag har bak i mellangården tror jag inte är tarm eller så utan ihoptråklad hud. Hoppas den blir mindre med tiden, samtidigt så håller den ju emot främre väggen så jag är lite tudelad där. Vill, och bara måste tro, att jag blir bra igen. Längtar så efter att kunna ta en promenad och att då inte märka av att jag ens har ett underliv.
Kram på dig H!!!!
Jag ser ingen bulle bak längre. Är fint ihopsydd nu. Däremot hänger urinröret ner och det känns som om det ligger utanför. Så kändes det ju inte innan barnet föddes. Är liksom jobbigt att gå och ha byxor på. Ungefär som om man lägger något precis vid blygdläpparna och sedan går omkring. Kanske behöver urinröret lyftas upp lite, kanske går det tillbaka nu när jag kan knipa? Fö har jag inga besvär längre. Känner mig mer ihop nu vilket är en underbar känsla. Även urinröret kändes bättre tills efter blödningen. Typiskt
Mysan: Om du har svag bäckenbotten och dessutom vet att du troligtvis kommer behöva bygga upp din mellangård igen så är dina knipmuskler säkert skadade och då funkar det inte att knipa hur mkt man än försöker.
Jo tack- jag har återhämtat mig från blodförlusten nu och mår cirkulatoriskt bra igen. Tyvärr verkar det som om urinröret kanske fått lite stryk utav komplikationen eller så behöver jag knipa upp den på sin plats. Ska på återbesök om 6 veckor för att kontrollera operationsresultatet. Men jag känner att jag har muskler runt slidan nu iaf och det är positivt. Innan kände jag ingenting runt fingrarna men nu känner jag sammandragningar. Har inte knipövat så mkt men jag har fått tillåtelse att börja lite smått.
Usch vad jobbigt UP . Själv längtar jag ju tills om 5 veckor då jag ska på återbesök. Känns sådär just nu . Så trist om blödningen ställt till det...
Ja, vi får hoppas på det H!!!!
Tvåpåengång: Jag fick bakre efter min vaginala förlossning men ska inte ha fler barn så jag kam tyvärr inte alls delge några erfarenheter där.