• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Ja, fick Cyklokapron för att minska på dem. Om det fortsätter måste jag nog ta ett hb för det är yrsligt att bara gå på toa... Blödde 1800 efter förlossningen och fick ett blodvärde på 90 tror jag, fast då kanske jag hade högre från början.

• Minnie7

Ja, det hoppas jag också. En kompis är och hämtar ut dem samt jätteblöjor så jag slipper gå upp var 10:e minut. Måste dricka mkt också!

• Minnie7

Ringde gyn här då jag började bli yr även när jag ligger ner. De tror att blödningen kommer från en kant från op såret men inget verkade ha gått upp. Ligger med tamponad instoppad i tre timmar och stannar inte blödningen måste jag sövas . Vill inte- tänk om det äventyrar hela op! Det räcker att de gynundersökt mig!

• Minnie7

Ja, är på gyn. Tycker också det är märkligt. De ska söva mig för att kunna se ordentligt. Jag var inte så samarbetsvillig. De tyckte sig se att det kom från en kant men visste inte säkert. Men jag vill inte sövas och bli undersökt! Är så rädd om mitt underliv ju.

• Minnie7

Helt galet. Blödde igenom tamponad, binda och underlägg på 1.5 timma. De kollade igen (ej sövning) och nu såg de tydligt kärl som stog och blödde. Efter suturering av dem, två liter dropp och en smörgås börjar jag känna mig bättre. Hoppas det funkar nu!
    Uppskattad blödning på 1600 ml så det är inte konstigt att jag inte kan vara uppe än.

• Minnie7

Jag är kvar på sjukhuset. Kan fortfarande inte resa mig upp. Blodvärde 135 till 95 idag så det blir två påsar blod. Är verkligen inte katig- yr i liggande.
    De hade en teori om att när man läker och stygnen släpper så kan ändarna på blodkärlen "dö" och då börjar det blöda. Nu var det ett större kärl, annars märks det inte så tydligt. Ja, inte vet jag. Ska ta upp det med Eva när hon ringer- förhoppningsvis i nästa vecka.
    Blödningen verkar ha avstannat iaf- peppar, peppar...

• Minnie7

Ja, det var ganska läskigt... . Men nu hoppas jag det blir bra. De sa att det läkt fint så jag får väl tro dem. Bara det inte börjar blöda igen... Fasar varje gång jag vänder mig eller sitter och kissar...

• Minnie7

Mysan: välkommen hit- tyvärr ska man kanske säga. Skönt att du har en vettig BM som stöttar dig. Det kommer man långt med.

Min lille kille blev 1 år i april. Han var stor, jag sprack mkt mm så musklerna i mellangården sprängdes isär samt utvecklade ett bakre framfall. Är precis op men har ju tyvärr råkat ut för en blödning som nu förhoppningsvis är hävd.

Jag upplevde ingen skillnad när jag slutade amma. Däremot liiite bättre efter att mensen startade. Mina symtom mot slutet var ffa en öppen känsla, kissnödighetskänsla, ansträngningsinkontinens, ett obefintligt knip samt utfyllnadskänsla i slidan. Nu har det inte gått så länge efter op än men jag tycker jag håller ihop bättre. Ska bli spännande att se vad knipövningarna kan göra för mig sedan.

Kram! Vi finns här!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder