Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Oj så tråkigt up!!! Hoppas att du får ordning på ditt lidande! Om du vill regga annat namn kan du ju inboxa oss så att vi vet att du är du...

• Gladhannapanna
    mani79 skrev 2012-10-19 10:22:05 följande:
    Minnie7: aha, lycka till! Och så "skönt" att höra att det tar lång tid att bli bra. Tycker inte läkarna förbereder en på det... Låter närmast som att efter fyra veckor är allt bra igen...

Min läkare sa att hon önskade att det fanns tråd som satt i tolv veckor eftersom det tar lång tid för bindväven att läka. Muskler mm tar kanske fyra veckor, men bindväv tar mycket längre tid. Jag fick ju inte cykla på fyra månader tror jajg att det var.....
  • Gladhannapanna
    Minnie7 skrev 2012-10-22 12:32:30 följande:
    Tackar. Nu framme och sitter hungrig i väntrummet... Är lite nervös för de komplikationer som kan inträffa men samtidigt kan jag inte ha det så här.
    Lycka till!!!

• Gladhannapanna

Iser: jag tror att det är för tidigt att sia om. Alla ligament mm är ju uttöjda efter graviditeten så förhoppningsvis drar det ihop sig med tiden.

• Gladhannapanna
    iser skrev 2012-10-23 08:27:27 följande:
    tack, för ditt svar. Blev bara lite rädd, men inser samtidigt att jag kanske är lite väl tidigt ute. jag har aldrig läst någonstans eller fått det berättat för mig att det kan bli så efter förlossning.
    Så klart man blir fundersam! Men det är väldigt mycket man inte får veta innan. Jag tror att barnmorskor mm tycker att det är självklart att det itne är lika som innan så de ser ingen anledning att gå in på de detaljerna. Jag tror inte heller att det är bra att prata för mkt om sådant innan eftersom fokus då kan hamna på det negativa istället för på det positiva; att bli mamma!
    Däremot tycker jag att de ska vara tydliga med vad de ser på efterkontrollen och inte släta över!

Det var bm på min efterkontroll som konstaterade framfall, hon sa att det kan gå tillbaka men ville ändå säga att det var ett framfall så att jag kunde söka hjälp längre fram.

jag har alltid blivit tagen på allvar av bm och gynekologer så jag känner inte igen den "överslätande" bilden som många beskriver här i tråden.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder