Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Tappen är 0.5 cm in (ibland på väg ut) och kan inte tömma blåsan. Fick inte ens en undersökning på efterkontrollen. "Jag kan ändå inte göra nåt. Ring förlossningen."
Ingen hjälp där, fick inte komma.
Skall ringa Gyn mott imon.
Känns som om livet är över. Älskar min son men önskar jag aldrig födde barn. Att konstant känna av sitt underliv och hur tappen skaver mot öppningen...
Den är LIIITE längre upp (1-2 cm) när blåsan är full?
Känns inte som adekvat eftervård att jag ej blivit undersökt.
Kan livmoderfrfall gå tillbaka trots jag inte ammar och fått mens? Och redan har starkt knip? Började knipa 4x10 i sjunde månaden. Kan OP bli bra? Läser bara om
Hur värdelöst det blir. Mår så sjukt dåligt...
Att de ens FÅR strunta i att undersöka en.
ja menar trots KS o så ung o så liten viktuppgång?
Har du ringt någon annan gyn som kan undersöka dig? Klart de måste kolla dig?
Min BM o gyn sa att de vill vänta minst 3 månader efter amningsuppehåll för att se om symptomen blir bättre (framfalllet däremot förvinner inte men kan kännas mindre) innan de skickar remiss till op.
Jag gick upp 14 kg (o ner 12 rätt snabbt) men födde vaginalt med sugklocka o yttre press.
Har ammat i över 4 månader nu, men sen bebis var 2 månader bara delammat.
2 veckor efter FL började mina symptom (när stygnen lossnat) o det buktar ut något om man tittar med spegel, främre slidväggsframfall o livmodern är sänkt sa gyn.
Igår var en sämre dag framfallsmässigt! Promenerade mycket o fick gå sakta...kände mig så gammal o att det kändes som att ha en apelsin på väg ut mellan benen...känns som det har blivit värre de sista 2 veckorna, men det buktar ut lika mycket när jag tittar...är så ledsen över detta.
Vaknade förkyld nu o är så rädd att det ska bli hosta.
Har bara ammat 1 gång per dygn (natt) senaste månaden (innan dess kanske 3 gånger i någon månad)...ingen mens än.