Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Minnie: normalt är 0,5-1 liter. När jag fick mitt andra barn fick jag ett par sprutor så fort hon var ute, brast lite, tror det blev ca sex stygn och blödde "bara" 1,2 liter.

• Gladhannapanna
    mani79 skrev 2012-09-21 11:51:24 följande:
    Hej alla, fick åka hem pga överbeläggning. Ja, det är blödningen/hematomet som ställer till det. Har även en enorm tryckkänsla och svullen. De gjorde bakre och främreplastik plus mellangård.
    Ni som är op sen tidigare, tacksam om ni kan beskriva hur ni mådde fysiskt dagarna efter, smärtstillande och hur länge innan ni kände att det började lätta.
    Just nu ligger jag bara och känner efter och inbillar mig att det inte kommer bli bra. Har tappat bort mitt positiva tänk;)

Kolla på "visa endast" på mig och i början av oktober för två år sedan så får du mina rapporter från soffan, svårt att komma ihåg men jag minns att jag var väldigt stilla i ett bra tag pga smärta. Op bakre och mellangården då, främre gjorde jag ett halvår innan och det gjorde itne lika ont efteråt.
  • Gladhannapanna

Jag fick en grad tre bristning, det innebär att delar av sfinktern är skadad, grad fyra är när man brister hela vägen. Vet ej hur det ser ut med ettan och tvåan. Ska se programmet imorgon.

• Gladhannapanna

Jorban: usch så trist! Jag tillhör en av dem som blivit tagen på allvar hela tiden. Min bm konstaterade framfall på efterkontrollen efter min första förlossning, min gynekolog bekräftade det efter tio månader och sa att man kan op när man fött de barn man vill ha.
    Träffade en förlossningsläkare strax innan andra förlossningen som direkt sa att jag behövde opereras och talade om hur tidigt jag skulle söka gyn för remiss. Den gyn som skrev remiss sa direkt att jag behövde op.
    Blev opererad när yngsta barnet var 11-12 månader.
    Detta var i Göteborg.
    Hoppas att du träffar någon som tar dig på allvar!

• Gladhannapanna

Ps: på östra har de som rutin att man får träffa en sjukgymnast om man fått sfinkterruptur, hon kollade med ett finger i analen ca åtta v efter förlossningen.

• Gladhannapanna

Anledningen till att de inte vill operera förrän man fått de barn man vill ha är att återfallsrisken är 100 procent.
    En graviditet är en stor belastning på hela bäckenbotten. Personligen tror jag inte att mitt framfall blev sämre av förlossningen, däremot blev det lite sämre under den andra graviditeten.

• Gladhannapanna

Välkommen till en av fl's bästa trådar där vi stöttar varann i en jobbig situation!
    Här kan man ställa alla frågor utan att skämmas!

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder