Min första op i detta var just att jag kortade av livmodertappen som blivit förlängd o det syntes ju tydligt vid gynundersökning, men jämte det så hade jag den andra problematiken med livmodern- det var inget som gick lätt... massa undersökningar- bla lapaskopi varför jag hade så ont, hade ju en massa myomer i livmodern som också ställde till det, jag kände hela tiden att livmodern var boven i mina smärtor.. men fick inte gehör i det...mycket frustrerande åkte in o ut på akuten o vanliga tidsbokningar.. ja fy vad jobbigt jag hade... tur i oturen hade jag en bokad tid hos nina där jag precis hade en megaforsblödning med vidriga smärtor så det bokstavligt rann ner på golv osv i undersökningsrummet hon skrev remiss til en kollega som hade som speciallitet myomembolisering osv när jag kom till han så tog det inte lång tid i undersökningen förren han bara sa 3 ord o det var-den ska bort!!! jag sa då bara- neeeej (för jag var sååå inpräntad i att jag hela tiden fick höra att jag INTE skulle ta bort den, även fast jag innerst inne kände på mig att livmodern var boven i mina smärtor- men fick alltid höra att den INTE är det...fyyy fan vilken frustrerande tid det var....jag hade ju också så ont i perioder att jag bara låg i sängen- kunde inte gå för smärtan,.var sjukriven mycket från jobbet...pga det) jämte detta började ju också problem med framfall- enterocele o rectocele-.....hur sjukt det än låter så har jag många gånger även funderat på om inte livmodern gjorde mitt rectocele o enterocele- då jag riktigt kunde känna hur livmodern rörde sig i buken o ändrade sitt läge titt som tätt o framförallt tröck på mot urinblåsan men då den var bakåtlutande med så har jag dom funderingarna....om den inte låg o tröck ner allt där med...dom här problemena började nämligen ganska nära i tid, först livmodersmärta sen kom framfallet o detta är 4 år sedan nu... men jag skulle nog aldrig få detta bekräftat...det är mina funderingar...
Minnie: livmodern togs ju inte bort av eller om jag hade livmoderframfall...? den togs för den andra problematiken med smärtor eller framförallt så troddes det att jag hade nåt som kallas adenmyos och ända sättet att veta det är att ta bort den för att sen kolla igenom den mikroskopiskt, nu hade jag inte det visade det sig.. så det var myomerna o livmodern i sig som ställde till det..hade flera myomer där den största var 6-7 cm i diameter..hur som helst har inte längre ont o känner trycket mot blåsan!!!