2barnsmorsan skrev 2015-03-16 07:29:38 följande:
Gyn som opererade mig hette Natalia Cruz.
Jag har en återkontroll om 8v, alltså 10v efter operation. Hon sa att om det inte är ok då så gör de om operationen gratis. Jag frågade om de brukade göra det men hon hade tydligen inte gjort det. Och så sa hon en extra gång att det var viktigt att ta det försiktigt tills drt är helt läkt.
Hm, att inte bära kommer bli rätt jobbigt IOM att jag är singel, kommer ju inte kunna bära tvätten till tvättstugan på 8v :/... Får väl köpa nya kläder ;)
Fick du ytterligare restriktioner innan operation? Tänker att du inte får bära tvätt eller kånka matkassar på hela 8v. Man inser inte riktigt hur svårt det kommer bli.... Som tur är har jag en fantastisk pappa till barnen men han kommer ju gå på knäna...:(... Får man lyfta något? Tänker typ lyfta upp i matstol, in i bil, trösta? Mina tjejer är ni snart 8 mån resp 2,5 så de är inte så stora...
Hur känns det nu? Stramar det mycket? Känner du att du kan röra dig obehindrat? eller gör sig operationen ständigt påmind?
Känns det ung som efter förlossningen eller mer?
Jag tänker att när det börjar kännas bra måste det ju vara svårt att inte glömma av sig att bära etc...
Jag har också nojig som mellannamn och jag har som sagt inte ens blivit beviljad operation ännu men vet ju att om inte landstinget gör det så betalar jag.... Nu går jag tom i banor att låta strandkliniken göra det bara för att inte de på landstinget ska strula till området ännu mer men det kanske är dumt att tänka så? Hur skulle ni andra tänka. Råd att göra det privat har jag, eller tar jag mig om resultatet skulle bli bättre....