Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Hej!
Lider med er alla, lusläst tråden och inser att mina bekymmer (hittills) är relativt små men de styr hela mitt liv just nu. Jag har en 2 åring (snabb förlossning med grad 3 bristning samt söndertrasade slemhinnor) och en 3,5 mån (snabb, rätt problemfri förlossning men sprack i hinnorna även denna gång, sfinktern klarade sig). Har haft tampongkänslan sen 4v efter förlossningen och 2 bm och en gynekolog har sagt att allt ser normalt ut men gynekologen såg att bakre väggen buktade vid lätt krystning. Hon sa åt mig 'lev som vanligt men bli inte hård i magen'. Sjukt svårt för jag har daglig panik inför toabesöket- tänk om jag är hård idag. Äter laktulos, endast havregrynsgröt m katrinplommon till frukost och dricker kopiösa mängder vatten.
Hur gör ni för att hålla magen igång? Jag älskade mat och unnade mig ofta gott nu är det ett rent helvete att äta... Enda positiva är att jag typ tappat alla gravidkilon.
Tror även jag har ett lätt främre framfall som dock inte syns i gynstol. Får en stor boll som tar upp hela härligheten vid minsta ansträngning. Ingen inkontinens och trängningar vet jag inte om jag har för kissar sjukt ofta eftersom jag dricker så mycket...
Mina barn är underbara och sambon är bäst men jag känner att jag inte fungerar. Tänker ju typ bara på detta....