Catinkan- Ja det var väl bra att det inte var framfall men tråkigt med sådant besked iaf och hur man blir bemött. Klart de inte rekommenderar op i onödan, men om man lider av det varje dag tycker inte jag att det är i onödan. Det finns risker med op såklart och det måste man ha med i beräkningarna. Jag skulle dock vara villig att ta den risken för jag skulle ärligt talat hellre ha ont vid sex än besvär så fort jag rör mig. Sex har man ju inte hela tiden. Helst vill man ju att allt ska vara som förrut men det verkar vara en utopi. Går inte en dag utan jag gråter och förbannar min vaginala förlossning och den dåliga info man får om sånt här innan. Är ju så himla trist.
Har de ringt tillbaka från Strandkliniken?
Själv ringde min sjukgymnast igår. Hon vill att jag ska prova elstimulering analt i ett par månader för att se om det kan hjälpa mig. Jag hade ju lite taskigt knip där också. Det gör jag jättegärna men om det inte kan hjälpa mig vaginalt så vill jag helst att remissen till Linköping ska gå iväg så fort som möjligt. Jag står snart inte ut längre och vill inte att hela föräldraledigheten ska gå åt till att må dåligt.
Jag slutade amma för snart en månad sedan. Är det någon som vet hur länge det tar innan hormonerna är som vanligt igen? Har inte fått min mens ännu. Gyn säger ju att slemhinnorna ser bra ut.