born2011 skrev 2014-09-19 07:43:41 följande:
Stackare:( hur märkte du framfall av tarmarna? Och hur är din livmodertapp??
Dom använde yttre press och värkstimulerande dropp sen vet jag inte vad dom gjorde eller hur lång tid det tog eller hur jag sprack. .hade sådan panik för ville verkligen inte föda vaginalt. Har fortfarande inte fått se min journal fast jag ville veta hur jag sprack. Vet att jag sprack både framåt, bakåt och inuti och hon bm sydde mig länge, fast jag bara hade fått "några skrapsår" enligt henne. Känns som hon som försökte mörka för att jag var så rädd.
får se min journal på återbesöket nästa vecka iallafall.
Kämpade som fan hela graviditeten med att få kejsarsnitt, gick hos mvc-psykolog, klara barnmorska, fick tid hos två olika kvinnliga läkare (vid olika tillfällen) som båda nekade mig snitt trots att jag satt o storgrät för att jag mådde så dåligt. Ska tillägga att jag har redan har ett barn på tre år som föddes med kejsarsnitt, trodde därför att dt skulle vara lättare att få snitt igen, men icke. Alla sa att du kommer må sååå mycket bättre efter en vaginal förlossning, du kan börja träna o bära dina barn mycket fortare. Helt sjukt hur dom kan tvinga en livrädd kvinna o föda vaginalt i sverige år 2014. Ingen nämnde några komplikationer som man kan få av att föda vaginalt. Nu sitter man här med ett kollapsat underliv och som jag förstår så kommer inte sjukvården att ta något ansvar alls. Vad ska jag säga till min bm nästa vecka? Att jag vill ha remiss till sjukgymnast angående knipet? Och till opererande gynläkare pga framfallen?
Kan man använda prolapsring när livmodertappen är så stor och så långt ner? Hur ska det gå till?
Samma upplevelse som dig. Barn nr 1 född med KS och sedan hade jag ett snittsamtal inplanerat eftersom jag var rädd för komplikationer till VF. Men blev övertalad eftersom de påpekade att jag inte skulle kunna bära min 2-åring då. Eftersom hon var väldigt mammig tänkte jag om. Gissa om jag ångrade mig. Istället för att undvika lyft i 6 v blev det för resten av livet... Så gick det med snabb återhämtning. Kände/ känner mig GRYMT lurad.