Inlägg från: Uppsalapojkarna |Visa alla inlägg
  • Uppsalapojkarna

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Ja, jag vet ju att slutmuskeln är påverkad då mätvärdena inte var helt perfekta och de frågade mig om jag kunde hålla kvar avföringen.

• Uppsalapojkarna

Jorban

Jag har ju bla en bäckenbotten sänkning och den är jag övertygad om att jag fick när jag var gravid. Hade konstant en apelsin mellan benen och gick öppen flera cm de sista veckorna, kanske 4-5 veckor.
    Min bäckenbotten orkade inte överhuvudtaget. Sen om framfallen av slidväggarna också kom då har jag ingen aning om.

• Uppsalapojkarna

pseudonym1
    Jag tror absolut att det är svullnaden pga operationen som orsakat det och att det blir bättre sedan när svullnaden lägger sig. Tänk på att svullnaden efter bukplastiken håller sig kvar väldigt länge.

Det är väl buken som gör ondast?  Jag har ju förstorat brösten. Har du de bakom eller framför musklerna? Jag har mina framför nu, men först låg de bakom och det var riktigt hemskt, då jag hade på tok för starka bröstmuskler.

Om du skulle behöva korrigera underlivet, så brukar man som mest behöva betala narkoskostnaden.
    Jag blir även mer svullen vid mens.

• Uppsalapojkarna

Nina har inte ringt idag som den andra läkaren lovade.  Rynkar på näsan

• Uppsalapojkarna

snöfrun
    jag har varit där och träffat 2 läkare. Men jag har ju inte fått min op än.

hibiscus har opererats där och har mer erfarenhet av ds.

Mani79
    Motorsågsmasakern... hmm det stämmer ju rätt bra faktiskt.

Tog en ordentlig titt med spegeln igår, vilket jag inte gjort tidigare och blev ju nästan skrämd över hur det såg ut.
    vävnaden har lossnat på sidorna av urinröret, som bucktar ner rejält. Hela framväggen är liksom på väg ut. Om jag trycker bort den bakre stora köttbullen, så kommer den främre väggen ut. Livmodertappen sitter superlågt och hela mitt underliv är alltså på väg ut. Det har blivit mycket sämre under sommaren.

Sen om man kollar i själva mynningen så ser man liksom 2 tjocka delar som helt plötsligt slutar, dvs att där måste vävnaden ha gått sönder och sen är det bara ett öppet hål bakåt.

Det känns verkligen skit och jag måste dessutom numera gå upp 2 ggr på natten och tömma blåsan, säkert för att den har åkt ner så mycket.

Urinröret sitter så till att det skaver emot när vi har sex.

Sen är ju mina inre blygläppar uttöjda också av förlossningarna, även om de var stora innan. De gör väl så att det inte känns öppet, men istället så blir det fuktigt mellan de yttre och inre så att det svider och kliar. Gäller att torka torrt ofta, för att inte få obehag.

Jag verkligen HATAR mitt underliv.

• Uppsalapojkarna

snöfrun
    Jag gjorde ju det och fick tid snabbt. De verkade mer kunniga där än vad de är i Uppsala och det sa även läkaren i Uppsala.

• Uppsalapojkarna

min står det ingen bristning alls

• Uppsalapojkarna

Nu har jag ringt ds och bett att få kontakt med Nina. Hon skickade då ett mail till henne. Känns ju inte som att det kommer gå fort att få kontakt med henne då

• Uppsalapojkarna

hibiscus

Är din livmodertapp lika långt ner efter att du tog bort livmodern?

• Uppsalapojkarna

Jag behövde specialvårdsremiss från Uppsala för att få komma till danderyd. Det var då kvinnokliniken som ordnade med den. Sedan behövdes ytterligare en betalningsförbindelse för operationen.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder