Jag har haft 2 lätta förlossningar. Första en månad förtidigt med vattenavgång, Hade då svaga värkar 2 dygn när jag bara fick ligga i sängen, sen drog det igång så fort jag fick gå upp och gå. Sonen var ute 4 timmar efter att värkarna blivit regelbundna och började ta i kraft. Inga problem alls och en kvart med krystning. Han var 2360gr och 45cm
Minsta sonen fick jag igångsättning med. han kom ut 50min efter att värkarna började öka i kraft och även där 15min krystning då jag bara inte fick krysta, för då skulle allt spricka sa de. Han ju inte ens få nån smärtlindring, då det enda jag hade hunnit med var lustgas och den vägrade jag.
Vet inte om jag knäckte svanskotan eller bara fick en spricka, men kunde inte sitta ordentligt på ett par månader.
Hade hemskt ont dagen efter förlossningen och då misstänkte de blindtarmen, men jag åkte hem och skulle tillbaka om det inte gett med sig till nästa dag vilket det gjorde. han var 47cm och 2970gr.
Jag har ett väldigt bra knip, men tycker själv att det känns olika på de olika sidorna.Sen har jag även kronisk foglossning, men hoppas ju ändå att en del av smärtorna beror på framfallet, så att jag kanske kan bli av med det.
Jag träffade en vanlig gynekolog efter sista barnet, men han sa bara att det inte räknas som framfall och att man inte gör något åt det.
I maj vände jag mig till sjukhuset då jag blivit sämre och även fast jag gick till fel mottagning satte de upp mig på rätt väntelista för operation. I sep var jag på avdelningen och trodde att jag skulle bli opererad, men läkaren som då undersökte mig innan operationen tyckte inte det utan att jag skulle göra en hel drös av undersökningar först, för att försäkra sig om att det inte berodde på nått annat fel, typ att tarmen inte fungerar som den ska. Sen dess har jag träffat sjukgymnast på urogyn som undersökt mitt knip som hon sa var utmärkt. Jag har gjort nervmätning av slutmuskeln.
Fyllnadsmätning av tarmen och sist defekografi. Men dessvärre syns bara tarmen på defekografin, då jag inte fick nån kontrast i slidan. Och det känns riktigt tråkigt.
Har telefontid till magläkaren den 29e eller nått sånt och då får jag väl veta vad som händer med mig.
Jag är dock övertygad om att även främre väggen behöver lyftas upp lite