• sladdis2009

Hur fort testade ni negativt efter missfall?

Hej, premiär här för mig!

Fick mf i söndags i v 8+2 (enligt sm). Allt kom ut och jag behövde ej komma på återbesök efter undersökningen på måndagen. Jag blöder inte direkt längre, endast lite mörkfärgat (ursäkta uppriktigheten...). Nu undrar jag hur snart ni med liknande erfarenhet testade negativt med gravtest efter missfall (för att kunna säkerställa eventuell graviditet vid nästa försök).

Har förstått att många blir gravida redan innan 1:a mens efter mf å vill gärna tillhöra denna skara.

• Svar på tråden Hur fort testade ni negativt efter missfall?
  • sladdis2009

Tack Love 4 ever för svaret! Ledsen för missfallen - måste varit jobbigt med så sent och efter varann.

Försökte ni direkt innan någon mens emellan? Gick det vägen?

tänkte gravtesta på onsdag (1,5 v efter mf) och vill försöka igen.

• sladdis2009

Love... lycka till!
    Cissi81: hur har det gått för er efter mf?

• sladdis2009

Grattis jojjes - det var snabba bud!
    Sussi... trist när det inte fäster! Håller tummarna! Testade du + innan de 4 veckorna? Hur snabbt försvann symtomen?

• sladdis2009
    Svar på #9
    jag tänkte på gravsymtom. Hur snabbt försvann de efter mf. Jag hade en aning om att mina gravsymtom liksom inte tilltog ungefär i v 6-7 nånting, men jag intalade mig att det var inbillning. Nu, såhär 1 v efter mf är mina bröst helt som innan grav. Hade inget illamående eller någon speciell trötthet heller under de få veckor jag var gravid.
  • sladdis2009
    Svar på #13
    lessen Mermaid78, man vill ju gå vidare när det nu blev såhär...

Har aldrig använt äl stickor - om man testar negativt gravtest - kan man då börja testa med ÄL stickor?
  • sladdis2009
    Svar på #17
    Hur länge blödde du och i vilken vecka var du?
  • sladdis2009
    Svar på #13
    d är så j*vla jobbigt o tungt med mf och att dessutom behöva vänta bort allt... det känns som dubbel bestraffning...
  • sladdis2009

Mermaid78 skrev 2009-01-07 11:04:01 följande:

nu var mitt också negativt, ca. 2-3 veckor efter mitt ma i v.9
    Spännande! Tänker ni försöka direkt, eller vill ni vänta en/flera mensar?
    Jag testade + med CB gravtest i måndags www.familjeliv.se/Forum/ikoner/icon13.gif, 1 v o 3 dgr om man räknar från dagen det började blöda - allt kom ut 2 dagar senare - vet inte riktigt vad man utgår ifrån (?). Det slutade "blöda" i söndags/måndags. Tänkte testa igen på fredag, då är det 2 veckor efter mf.
  • sladdis2009

Lycka till!!! Vi med - hade "premiär" igår . Hoppas också på snabb graviditet igen. Vi verkar ju ha fått mf i samma vecka. Tungt - idag skulle jag skrivit in mig...

Någon äl i sikte?

• sladdis2009

Mermaid78 skrev 2009-01-07 11:35:48 följande:

sladdis2009 skrev 2009-01-07 11:32:20 följande:
    Tror jag hade ÄL för ca 2 dagar sedan..Så svåret att veta då jag haft hormon kvar i kroppen. Läkaren trodde också jag haft ÄL nyligen då jag hade en liten blödning. Hoppas hoppas..
    Så du hade äl i samband med att gravhormonerna avtog, lite samtidigt alltså?
  • sladdis2009
    Tiger Af Lilja skrev 2009-01-13 13:13:41 följande:
    För mig var det så här, blev troligt gravid i slutet på nov, fick "mens" och kort därfter pos gravtest, sedan neg, sedan pos igen slutet på dec,(typiskt vid ett ma), den 5/1 testade jag neg sen kom resterna av mitt ma ut nder dagarna 5/1-10/1...och nu den 11/1 kom älsekret och idag sker troligt äl..så jag hoppas på nytt pluss...
    Oj, vilken resa!
    Testade du med ÄL-test också, eller vet du när du har ÄL pga sekretet?
    Har försökt testa med ÄL stickor, men det visar positivt i 2 dagar tycker jag. (Testat vid olika tider och varannan dag) Men igår och idag har jag trådig "äggvita". Hur ska jag tänka?
  • sladdis2009

Fick pos ältest idag och i förrgår ??? Oroar mig för att det är gravhormon som spökar. Så jag litar inte på dem i det här fallet. Har heller inte gjort på rätt sätt.

Testade nyss med CB gravtest och det visade "så gott som" neg.

Vid mycket små doser av gravhormon kan väl ÄL starta?

• sladdis2009

det verkar som jag fick ÄL i måndags/tisdags vilket är 17 dagar efter mf.

Vet inte hur ni andra har koll på er ägglossning för jag brukar i vanliga fall inte alls märka av något speciellt. Det är sedan vi har börjat planera bebis som jag la märke till äl-sekret när jag hade läst om det. Och det hade jag alltså på måndagen och tisdagen.

ÄL-Stickorna litar jag inte på (i samband med mf) då de gav utslag i 2-3 dagar. Förmodar att de känner av gravhormon vilket gör mig tveksam om jag verkligen har haft ägglossning???. I så fall måste ju mängden vara mycket låg..

I vilket fall har jag haft molande "mensverk" (brukar ibland ha lite mensverk i samband med mens) idag och ett "hugg" ungefär i navelhöjd (???). Känner någon igen sig???

• sladdis2009

fortsätter fråga/resonera.

Jag fick mf i v 9 och då i samma tidpunkt som min mens brukar vara enligt min cykel. Kan det innebära att jag faktiskt får ÄL i ungefär samma tidpunkt som cykeln???

Det brukar ju variera så mycket från person till person hur lång tid man får vänta på äl (och ev mens om man vill vänta med nya försök). Kan ju bero på när i cykeln mf inträffar???

Svar på tråden Hur fort testade ni negativt efter missfall?