• Eliana

Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna

Hej,detta inslag kanske hör till Ekonomi, men ändå kanske lite på Ensam förälder. Undrar om någon sökt fonder ?
    Och i såfall från vilken eller vilkna ? Själv bor jag i Gtbrg, var inne ochh tittade lite och det verkar som om man kan söka lite beroende på vilken stad man bor, eller ur en fond som ger till kvinnor i hela landet.
    Är det någon som vet hur mycket det kan röra sig om i pengar ? Är det värt att försöka tro ?

• Svar på tråden Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna
  • anne h
    Känslan skrev 2009-01-03 20:26:38 följande:
    Åh,hade aldrig hört talas om fonder för ensamstående innan jag såg det här.Kanske vore något för mig då mitt förbannade ex inte betalade underhåll denna månaden för han inte hade pengar *suck* Och försäkringskassan kan inte hjälpa mig då han fortfarande är skriven här,skriver inte sig på nya stället trots att jag tjatar (han är en omogen person där inget händer)
    Men ta genast kontakt med FK och säg att ni INTE bor ihop, så du kan få US snarast!
    Jag fick det fast x-et inte hade skrivit sig på nya adressen, just pga att jag tryckte på att han hade flyttat, vi inte hade någon gemensam ekonomi längre. FK ser gärna att de slipper betala...
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Känslan

anne h skrev 2009-01-05 00:14:06 följande:

Men ta genast kontakt med FK och säg att ni INTE bor ihop, så du kan få US snarast! Jag fick det fast x-et inte hade skrivit sig på nya adressen, just pga att jag tryckte på att han hade flyttat, vi inte hade någon gemensam ekonomi längre. FK ser gärna att de slipper betala...
    Har redan ringt och varit på dem men de måste ha papper på det..
  • Känslan

anne h skrev 2009-01-05 00:14:06 följande:

Men ta genast kontakt med FK och säg att ni INTE bor ihop, så du kan få US snarast! Jag fick det fast x-et inte hade skrivit sig på nya adressen, just pga att jag tryckte på att han hade flyttat, vi inte hade någon gemensam ekonomi längre. FK ser gärna att de slipper betala...
    Det ironiska är att jag får dock bostadsbidrag.Kärringen på Fk menade då på att den handläggaren hade gjort fel...Suck.
  • anne h
    Känslan skrev 2009-01-05 10:56:15 följande:
    anne h skrev 2009-01-05 00:14:06 följande: Har redan ringt och varit på dem men de måste ha papper på det..
    låter helt horribelt!
    Gå till soc på kommunen och fråga dem, de kan hjälpa till med detta.

Dessutom; överklaga! Och säg till på Skattemyndigheten att han flyttat så de byter hans adress, bums, du och ditt barn ska inte behöva lida, stå utan pengar pga andras lättja.
  • Känslan

anne h skrev 2009-01-05 11:05:35 följande:

låter helt horribelt! Gå till soc på kommunen och fråga dem, de kan hjälpa till med detta. Dessutom; överklaga! Och säg till på Skattemyndigheten att han flyttat så de byter hans adress, bums, du och ditt barn ska inte behöva lida, stå utan pengar pga andras lättja.
    Jag går hos familjerätten och de vet om detta och de verkar ju inte kunna göra något.Jag har gjort en adressändring åt karl på nätet och han har fått hem papper,måtte han bara skriva under dem snarast,annars ska jag fanimej hota med att han ej får se sonen.
  • Ensamståendemorsa

Jag är ensamstående mamma med två underbara barn på 2 resp 8 år.
    Jag sökte 13 olika fonder och har nu fått mycket pengar av majblomman, de lekande barnens fond och en annan fond. Väntar på besked från de övriga fonder.

Det finns hur många fonder som helst för ensamstående föräldrar.

• anne h
    Ensamståendemorsa skrev 2009-01-05 17:36:31 följande:
    Jag är ensamstående mamma med två underbara barn på 2 resp 8 år. Jag sökte 13 olika fonder och har nu fått mycket pengar av majblomman, de lekande barnens fond och en annan fond. Väntar på besked från de övriga fonder. Det finns hur många fonder som helst för ensamstående föräldrar.
    "de lekande barnens fond"? Vad är det?

Majblomman har jag fått från, till stora grabben som räddade livet på lillebror en gång.. nä, två gånger.. lär förhoppningsvis inte behövas fler gånger..
  • nyfikengrön

Vad krävs egentligen för att man ska få bidrag från en fond?? är det om man inte arbetar eller så då o har en sån inkomst?

Jag jobbar o jobbar o jobbar men pengarna räcker ju aldrig iaf och vi har nästan aldrig pengar över får jämt tigga av mamma min för o ha råd till mat när räkningarna är betalda. O nu kommer jag få flera hundra mindre i bostadsbidrag just för jag har högre inkomst än förra året... de där hundralapparna de minskar nu har typ varit hela vår matkassa. Jag måste fan träffa en rik snygg karl men d e väl omöjligt...

• Eliana
    Svar på #18
    Det är ju toppen om man kan få ett bidrag (eller flera) hur mycket fick du/ ni av majblomman? Skrev du brev om dig själv och förklarade, vill dom ha intyg på något, tex jobb el studerande ?
  • Känslan

Undrar också vad som krävs för att få bidrag.Själv jobbar jag men har ju inte världens mest välbetalda jobb och nu när jag inte fick underhållsbidrag den här månaden,gör ju inte saken lättare...

Svar på tråden Någon som sökt fonder som ensamstående kvinna