Livrädd för att inte orka
Jag vill bara säga efter egen erfarenhet- inte be om en igångsättning! Jag blev igångsatt 4 dagar före BF och min födsel blev långdragen och jobbig, efter 4 cm öppning hände inget på lång tid och läkarna pratade om KS. Men tillslut kom min lilla prins ut och jag är superlycklig över att jag klarade av allt!
Nu är det inte länge kvar tills jag ska föda igen, har Bf 15 januari. Men p.g.a. min diabetes vill dom sätta igång mig senast den 12:e januari. Helst redan den 7:e! Men jag vill vänta så länge som möjligt! Iallafall tills jag är lite mer mogen än nu (=inget alls nästan). Förstår inte varför dom ska tvinga igång min kropp när bäbisen har det bra och inte är större än normalen? Tänk om min kropp kunde få jobba själv och inte bli piskad igång.
Alla jag pratat med som fött både på vanligt vis och blivit igångsatt, säger att det är ondare och mer intensivt att bli igångsatt. Men om det nu blir så ändå hoppas jag det går lite bättre nu när jag är andragångsfödande.
Men för all del, är det det bästa för mor och barn är det förstås inget att tänka på!
Lycka till med din födsel! Allt ordnar sig! Jag ser fram emot min födsel med både rädsla och förväntning! Födseln är ju bara början på något som ska vara livet ut! Barn är det bästa som finns!