Inlägg från: Grönögat |Visa alla inlägg
  • Grönögat

Livrädd för att inte orka

Man är ju rädd innan för det är en sådan stor sak att föda, det största och svåraste som man kan göra,svårt att bli lugnad innan men tro mig, det ÄR verkligen så att när man är där så är det som dogcatbird skriver; man går in i som en bubbla och är så fokuserad på uppgiften att man inte reflekterar över någonting annat, man är nästan som i trans och kroppen sköter det hela själv, man behöver i princip bara ligga där egentligen.

• Grönögat

straw2008 skrev 2009-01-01 14:56:54 följande:

Nej man riskerar inte barnets hälsa för att mamman vil ha ut den fortare, låter det verkligen klokt i dina öron ? Jag var så förlossningsrädd att jag fick KS, ångrar det inte en sekund när man hör vad andra berättar om framfall mm.. Jag tror inte heller kroppen går in i en bubbla o bara föder av sig själv, de flesta mammorna är högst aktiva då d föder vaginalt o jag tror det är otroligt ovanligt att man "missar" sin egen förlossning pga att man lämnar sin egen kropp. Det kommr nog gå jättebra för dig, annars finns alltid snitt, lycka tll!!
    Haha det är ingen utomkroppslig upplevelse där man ser ljuset, men det är så att kroppen gör det mesta själv förutom krystandet. Ont gör det men man är som innesluten i uppgiften att man på något sätt bara gör det och helt plötsligt så är det bara över och man har glömt alltihop på en sekund.
Svar på tråden Livrädd för att inte orka