Inlägg från: Kicki86girl |Visa alla inlägg
  • Kicki86girl

Vad kostar en chanel-väska?

Är det någon som vet vad en klassisk chanelväska kostar?
    Tänker främst på modellen 2.55 eller andra klassiska modeller från chanel.

• Svar på tråden Vad kostar en chanel-väska?
  • Kicki86girl

Vill helst inte köpa från ebay eftersom 99% av väskorna där är kopior. Antar att man får ta sig till någon butik i helsingfors eller köpenhamn eftersom priserna inte står på chanels hemsida.

• Kicki86girl

MeNoLike skrev 2008-12-31 20:18:11 följande:

spelar det någon roll om det är en kopia?nästan alla tror väl det iaf? om de ens bryr sig?
    Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tror om min väska, även om alla andra tror att den är äkta så vet ju jag att det är en kopia. Om jag inte skulle ha råd att köpa den äkta så skulle jag hellre köpa en annan väska som är billigare men som inte är en kopia.

Jag har absolut inget emot folk som köper kopior och är nöjda med det, däremot tycker jag att det är helt fel av säljare på auktionssajter som säljer fake men påstår att det är äkta.
  • Kicki86girl
    SaraMichaela skrev 2009-01-01 10:52:33 följande:
    Man ser oftast på personen i övrigt om väskan skulle kunna vara äkta eller ej.
    Menar du hur personen är klädd i övrigt? Jag tycker att det blir vanligare och vanligare att personer klär sig i "vanliga & billiga" kläder och sen lyfter sin outfit med en dyr märkesväska men det finns ju många som har fake också. Det händer ju att man ser tolvåriga tjejer gå runt på stan och alla har en fendi spy bag på armen och då tvivlar man ju på äktheten.
  • Kicki86girl

Jo jag förstår hur du menar. Jag köper hellre en "märkeslös" handväska än köper en kopia, dels för att jag tycker att det är fel med märkeskopior och dels för att kvalitén inte är den bästa. Vissa märken har ju blivit sönderkopierade (Louis Vuitton, dior, gucci, burberry, chloe m m.)

Själv är jag inte en person som är så modemedveten och följer trender så jag satsar på klassiska väskor som håller hela livet och jag tycker att chanel 2.55 är en tidlös väska som är fin och skulle därför jättegärna vilja köpa en sån även om den kostar en del.

• Kicki86girl

Hade inte tänkt att berätta det här men den här chanelväskan är faktiskt ett viktmål för mig. Sedan några månader tillbaka har jag kämpat med min vikt och lyckats gå ner från 83 kg till 68 kg och har ett slutmål på 55 kg. Då har jag lyckats gå ner 28 kg och för varje kilo jag har gått ner/ska gå ner har jag lagt undan en fenhundralapp på ett sparkonto och när jag når mitt slutmål kommer jag att köpa en chanelväska

• Kicki86girl

zophija: Ja det är faktiskt en jättbra morot och sen kommer det ju att vara jättekul att få gå in i en chanelaffär och välja min drömväska Sen när man ser på den så påminns man om att man har lyckats bli hälsosammare.

Jag vet hur det är när motivationen försvinner och jag helst skulle vilja gå in på ica och fylla kundvagnen med kaloribomber men som tur är så har jag en kompis på viktklubb som jag pratar med nästan varje dag och som stöttar när det känns jobbigt.

• Kicki86girl

zophija skrev 2009-01-01 16:44:28 följande:

aaah. Jag var med på viktklubb förut ett tag. Å det gick juh ganska bra. Man fick verkligen upp ögonen för hur stor en portion egentligen borde vara.. :) Iaf jag. :)Men känns inte som om det fungerade på slutet.Nu har jag däremot skaffat mig ett träningskort på friskis som jag älskar. :)E juh helt otroligt kul med gruppträning.Så, nu ska jag bara bli av med min förkylning så ska jag också ta tag i det här. Så jag också kan gå in å köpa mig en chanelväska sen.. :)
    Jo man får ju verkligen upp ögonen för hur stora portioner man åt och hur stora de egentligen ska vara. Men jag måste erkänna att nu mellan jul och nyår har jag inte hållt mig till mina kalorier så som jag ska, har blivit lite onyttig mat ibland men jag har bara gått upp 0,5 kg och det känns helt okej, nu ska jag ta tag i det igen och imorgon är det träning på sats som gäller.

Jag tycker också att gruppträningen är jättekul och rätt bra för mig eftersom man inte gärna maskar när det är 20 andra i rummet som ser vad man gör
Svar på tråden Vad kostar en chanel-väska?