Inlägg från: ärtprinsessan |Visa alla inlägg
  • ärtprinsessan

Kortspelet PLUMP??

Hemma hos mannens familj heter spelet "Beredskap" det är ju lite tossigt.

Vi brukar göra så att man inte får en etta framför poängen om man säger att mans ka ta NOLL stick, vilket min pappa alltid gör. Säget man NOLL för man bara fem poäng istället för 10 hos oss, för annars blir det så mycket segt feglir.

Vi älskar att spela kort i bådas familjer och semestern har varit mycket bra för min del Vi spelar mest gin Rummy o Svarta Maja.

• ärtprinsessan

Hmm. Jag tycker det är VÄLDIGT svårt att beskriva spelregler på detta viset, bambigirl gjorde ett FANTASTISKT jobb måste jag säga!!!

Svärfar har en bok som heter "Kortoxen" där man kan slå upp regler om man kör fast, men oftast skapar men ju egna familjeregler. Vi brukar köra med de regler som gäller i det hus där vi är...

I skolan spelade vi mest "Rövhål"

• ärtprinsessan

Danbala, kul twist, ska försöka införa den vid tillfälle. Men de är ju sååå konservativa när det gäller kortregler de däringa svärisarna.

OT: Mysanmaria! Visst var det du som startade tråden om barn som skulle komma i maj 2004? Jag hette petrusjka då

• ärtprinsessan

Rövhål= 3-5 spelare, sitter i ordningen rövhål, vice sekreterare, sekreterare, vice president och president. Så byter man lite kort mad varandra och tar lite stick och sedan byter man plats när man spelat upp/ner sig till annan post. Kommer inte ihåg reglerna men det var väldgt roligt.

Min klass gick humanistisk linje 88-91 och förväntades sitta och läsa latin och sjunga hymner, men vi spelade rövhål och vann volleybollturneringar på rad

Svar på tråden Kortspelet PLUMP??