• maja1

Nån som plussat runt 28/12, följs åt?

Självklart Anneli!! Vi Har ju träffats på ruvar tråden....
    Här känns allt ok tror jag. Sticker och drar i magen på både hö och vä sida, inte direkt som mensvärk jag vet inte vad. Ömma tuttar, mår annars jäkligt bra. Inge illamående heller tack och lov. Du då??
    Kram Maja

• maja1

När man räknar ut vilken vecka man är i här på FLs sida är jag ju redan i v 6!. Känns skumt. Man räknar väl ÄP som ÄL?
    Är det någon som vet när man som regel gör VUL sen?

• maja1

Grattis islandshästen! Man kan inte fatta att detta funkar. Så glad.

Trollspöket: Har oxå drömt att det är 2. Det är ju ingen omöjlighet eftersom både du jag och Anneli fått 2st tillbaka. Nån av oss borde ju ge utdelning?
    Min fert.klinik öppnar inte förräns 7/1 så jag får snällt vänta tills dess.

Gott Nytt År allihopa!

• maja1

anneli85: hade för mig att jag läst det tidigare, sorry. Förstår din oro. Själv har jag typ varannan dag väldig mensvärk. Behöver ju inte alls betyda nåt!

• maja1

Hej på er tjejer, hur har ni det?

Här dras man med ett hemskt illamående. Tror att jag måste besöka apoteket och köpa postafen. Är det nån som vet om det är ok?
    Någon som varit eller fått nån tid för VUL?
    Har fått tid den 23/1. Känns långt dit men vi är ju vana väntare.....

• maja1

Trollspöket: Läskigt med bruna flytningar men är ju relativt vanligt vad jag förstått.
    Väntar med spännig på att höra hur det gick på ditt VUL!!!!

Fortfarande illamående. Vill spy så fort jag slår upp ögonen på morgonen. Hjälper inte att småäta och postafen är som ett hånflin.

• maja1

Margaret: Kul att ses igen i ny tråd!
    TeDrickaren: Välkommen, roligt med flera här! Kul att höra att du har 2 raringar där inne. Väntar med spänning på mitt VUL 23/1 för att se om jag också har 2st.

Är det någon som vet när illamåendet brukar avta? Vet att man kan ha otur och dras med det hela grav, men står inte ut med den tanken.

Trollspöket: Skönt att höra att allt såg bra ut på VUL.

Håller tummarna för oss allihopa!!!

• maja1

Margaret: Tror oxå att du ska fortsätta med folsyratabl och dricka blutsaft om du behöver järn. I övrigt är jag helt övertygad om att det räcker med lite extra frukt för att täcka övriga vitaminbehov. Munsåren verkar inte roliga. Brukar själv drabbas när jag är lite nedsatt av typ förkylning, tycker att anti från apoteket funkar rätt bra (tyvärr helst direkt när man märker att det bryter ut) Kolla bara att de är ok att ta när man är grav.

Anneli85: ska nog oxå be om lergigan vid VUL som blir 22/1

• maja1

Har nu varit på VUL, allt såg bra ut och det var "bara" 1 där inne. Ska ringa idag och boka tid till BM för inskrivning. Fick lergigan utskrivet och jag tror faktiskt det fungerar skapligt. Va tom sugen på att äta igår, just nu ligger jag och väntar på att den ska ha effekt.....

• maja1

Oj vad dålig jag har varit att kolla in här. Haft tok mkt på jobbet och mått så himla pyton av illamåendet, men faktiskt nu tror jag det börjar släppa!!?? Vore underbart.
    Anneli85: men gud vilken rolig överaskning med enäggs! Snacka om att dra dubbel vinstlott.
    Jag hör att ni är duktiga att röra på er. Låter härligt med yoga. Måste börja simma lite nu när man mår bättre. Drar mig lite för att visa mig avklädd....kilona har blivit många under den 3 mån långa hormonbehandl. 10st hela kilon till har det blivit. Riktigt ledsen för det faktiskt. Försöker se på det positiva vi har framför oss i stället...

• maja1

Margaret: Yes please, påpuffning behövs! Har också tänkt promenad tanken många gånger men har varit så himla trött. Är dock bättre nu så nu blir det till att ta sig i kragen. Har faktiskt åkt 1mil längd i helgen och bara man börjar så... Nej dieta är ju inte bra, så mer grönt får det bli.

Jag har berättat för kollegor direkt efter 1:a VUL var gjort, det har varit svårt att dölja ulkningarna:)
    Resonerade som så att allt såg bra ut efter v9 och när skall man annars börja glädjas? Går in i v12 i morgon - skööönt

• maja1

Va på inskrivning för 3v sedan. Gav mig inte så speciellt mkt. Ska på KUB test i morgon och lite nervöst är det nog.
    Tror att illamåendet börjar lätta, törs knappt hoppas.

Margaret: skönt att feber håller på att bli bättre. Har försökt att både simma, promenera och skida lite. Kan dock inte äta speciellt nyttigt - tyvärr. Har jobbat som en galning och börjar känna att kroppen är trött. Längtar till vårkänslorna men det lär nog dröja ett tag till.

Är glad att så många passerat v 12 nu, grattis till oss!

• maja1

KUB test visade låg risk, mindre än 1:250. Vadå låg risk, det tycker jag låter jättehögt??!! De rekomenderade iallafall inte forstervattenprov så man får väl lite på de som vet bättre. Nån mer som ska/har gjort KUB?

• maja1

Så himla ledsen för eran skull Annelie85 och Margaret! Finns inte ord för hur ni måste känna er.
    Stora kramar!!!!!

Svar på tråden Nån som plussat runt 28/12, följs åt?