Stark mensvärk första mensen efter förlossningen???
Detta låter kanske fel men vad glad jag blir av att läsa detta.
Min son kom med kejsarsnitt och när han var ca 10 månader gammal så fick jag åter mensen med så sjukt extrema mensvärkar och dem har fortsatt. Han är idag 1 år och 1 månad (född 7 maj 13) och mensvärkarna blir inte bättre, lika jobbiga än dock oftast bara de 2 första dagarna samt blöder mycket kraftigare än innan. Mensvärkar har jag haft sedan jag fick mensen i tidiga tonnåren och dem har aldrig varit trevliga, värst var dem när jag var yngre då jag spydde och fick gå hem från skolan för jag höll på att svimma av smärtan men dem har blivit "lättare" med åren men då har jag också pressat i mig värktabletter i massor. Nu är dem alltså ännu värre än innan graviditeten men mår inte illa. *peppar, peppar* Får väldigt ont kring ärret efter snittet men hoppas att det bara beror på att det är känsligt med svullnad där eftersom jag blir väldigt gasig och bubblig i magen under mensen men smärtan är hemsk. Inga värktabletter funkar riktigt de 2 första dagarna. :( Nästan så jag bli sängliggandes men måste ju orka jobba. Ser att jag inte är ensam om att ha hemska mensvärkar efter graviditeten och är tacksam för att det ändå verkar vara relativt normalt. Satt och läste om en sjukdom som heter endometrios och började oroa mig för att jag skulle drabbats av något sådant men det stod att man får det i tonnåren om man får det och jag har fått ett barn så jag hoppas och tror inte att detta är mitt problem.
Kanske man helt enkelt får bita ihop och hoppas på att det inte kan bli värre än såhär till nästa barn. :)