Inlägg från: Virriga familjen |Visa alla inlägg
  • Virriga familjen

Stark mensvärk första mensen efter förlossningen???

Här har ni en till mer värre efteråt. Hade hemsk värk innan och blödde som en gris varje månad. Nu efteråt så har jag ännu mer värk och blöder fler dagar. Sonen är 13 månader och jag fick mensen då han var ca 6 månader. Och de gånger hittils har varit jätte jobbiga. Jag får jätte ont vid äl nu också. Så att det skulle bli lättare och bättre sen har jag svårt att tro på just nu.

• Virriga familjen

Håll min hand skrev 2008-12-28 11:54:05 följande:

Virriga familjen skrev 2008-12-27 22:51:18 följande:
    huvva då://
    Man får trösta sig med att man har ett underbart gryn, och med denna kraftiga menstruation så kanske man har turen att få några gryn till
  • Virriga familjen
    Hexx skrev 2008-12-28 23:54:35 följande:
    Eh ja jösses. Första mensen trodde jag att jag skulle dö. Jag svimmade och kräktes. Min sambo fick komma hem från jobbet. Jag kunde inte röra mig. Jag blödde massor. Det bara pumpades ut blod. Men de andra gångerna har jag knappt haft mensvärk alls.Ni som har svår mensvärk, sök hjälp på vårdcentralen. jag fick Naproxen utskrivet direkt. Man ska inte behöva ha så ont.
    Sökte hjälp för min hemska mens då jag var yngre och det enda jag fick var p-piller. Där jag bor är det tydligen normalt att spy och blöda som en gris. Och mensverk har jag minst i 7 dar vid mensen och kanske 4 dar vid äl. Men jag har blivit så van eftersom jag alltid haft så sedan min första mens då jag var 13 år, så det känns ju bara somvanligt.
Svar på tråden Stark mensvärk första mensen efter förlossningen???