Inlägg från: Håll min hand |Visa alla inlägg
  • Håll min hand

Stark mensvärk första mensen efter förlossningen???

Fick barn för 7 månader här.

Innan förlossningen hade jag inte alls problem med mensvärk..

Men just nu har jag en stark mensvärk! Har dock inte fått mensen än men jag undrar om inte den e på Gång nu när jag känner denna värken.

Nån som minns om första mensen kändes mer?

• Svar på tråden Stark mensvärk första mensen efter förlossningen???
  • Håll min hand

linhen, 4barns :usch det lät inge kul. har ju hört att mensen ska bli "lättare" efter man fått barn. Inga kul alls om det ska bli värre:(

• Håll min hand

Boombabymamman skrev 2008-12-27 22:37:26 följande:

Håll min hand. Jag vet, visst blir man irriterad! Det där är ju bara en myt! Hur kan de ha gått och sagt så. Här är nämligen en till som känner både ägglossning och mens mycket värre sedan förlossningen för 2 år sen.Värre för varje barn säger du 4barns? Gudars!Undrar vilka andra kvinnomyter man har gått på...?Jag anar en konspirationsteori coming on...
    ja eller hur..!
  • Håll min hand

Virriga familjen skrev 2008-12-27 22:51:18 följande:

Här har ni en till mer värre efteråt. Hade hemsk värk innan och blödde som en gris varje månad. Nu efteråt så har jag ännu mer värk och blöder fler dagar. Sonen är 13 månader och jag fick mensen då han var ca 6 månader. Och de gånger hittils har varit jätte jobbiga. Jag får jätte ont vid äl nu också. Så att det skulle bli lättare och bättre sen har jag svårt att tro på just nu.
    huvva då://
  • Håll min hand

Har inte fått nån mens än. däremot har jag fortfarande ont. Och fått en rosa flytning nyss.. sen inget mer.. mest skumt!

Hoppas denna lilla strimma var månadens mens.. skulle vara kul att slippa blodbad som ni beskriver ;)

• Håll min hand

guldplutt skrev 2008-12-28 23:05:43 följande:

Jag har också fått mkt mera ont efter förlossningen för snart tre år sedan. Fick tillbaka mensen efter ca 9 månader när jag slutade amma helt. Innan jag var gravid kände jag väldigt lite av min mens, och ÄL kände jag inte alls. Numera blöder jag mer, känner av mensen mer (fast helt hanterbart), och framförallt så händer det att jag har rejält ont av ÄL! Vissa månader måste jag ta alvedon och gå och vila mig ett par timmar vid ÄL. Och det håller i sig...
    vad konstigt att det blir så egentligen.. eller åtmindstånde tråkigt. ://
Svar på tråden Stark mensvärk första mensen efter förlossningen???