Inlägg från: Funkyiore |Visa alla inlägg
  • Funkyiore

kärlek...

Mycket intressant frågeställning, ts. Jag har funderat mycket över det här med kärlek och jag har kommit fram till att jag är mer åt det cyniska hållet.. Eller realist. Har lärt känna mig själv, till slut. 

Jag tror inte på kärleken med stort K. Men inte för att den inte finns, utan för att jag inte kan älska en annan människa så innerligt. Jag älskar min man, visst, men inte villkorslöst, inte passionerat och jag "behöver" inte honom och samma har gällt för mina ex.
    Däremot passar jag och min man varandra väldigt bra. Jag har äntligen hittat en människa som förstår mig och som förgyller min vardag. Jag är lycklig med honom, men "den stora Kärleken", nej det är han inte.
    Förälskad har jag varit, många gånger, men det har "gått över" ganska fort. Jag tror att jag är mer kär i förälskelsen, om du förstår..
    De enda människor jag älskar villkorslöst, är min dotter, min bror och mitt brorsbarn. Men det är ju en annan sorts kärlek.
    Jag har heller aldrig drömt om "den stora Kärleken", jag har varit för upptagen med annat.. Exakt vad, vet jag inte. 
    Om du ska nöja dig med halvdant förhållande? Nej, det tycker jag inte. Tror du på Kärleken, så ska du inte nöja dig med mindre. För den finns säkert för dig, just för att du tror på den. Och förmodligen har du mycket kärlek att ge tillbaka
    Våren är alldeles för långt bort
  • Funkyiore
    Melissande skrev 2008-12-22 20:35:45 följande:
    ja jag hoppas verkligen att jag får uppleva den. den måste ju finnas om man tror på den.. eller? (ungefär som tomten för en 3åring )
    Jo den finns för dig. Jag tror att det beror mycket på hur man själv är. Därför berättade jag hur jag är och varför jag är cynisk. Men det är JAG det. Du har absolut INTE någon fånig tanke!! Det var inte alls så jag menade..
    Min man ville ha mig och jag har en dotter sen tidigare. Så barn utgör sällan hinder. Om de gör det, så är killen ifråga inte "något att hänga i granen".
    Jag hade varit ensamstående mamma i 2 år innan jag träffade min nuvarande man genom gemensamma vänner. Och då var jag inte ens "på jakt" efter någon. Vi märkte direkt att vi passade varandra. Han föll pladask (can´t help it, I´m irresistible ) medan jag var mer avvaktande eftersom jag är den jag är. 
    Jag tror också att ju mer man "jagar" efter kärleken, desto svårare är det att finna den. Jag vet inte om man får någon sorts "panik"stämpel i pannan när man enträget letar efter mr Right, eller vad det kan bero på
    Dessutom VET jag att ditt ex har FEL när han säger att ingen annan kan älska dig som han gör.. Eller jo, han har rätt i att hans kärlek är unik, för han är unik. Men det finns minst en kille till i denna värld som kommer att älska dig lika mycket... om inte mer.
    Våren är alldeles för långt bort
Svar på tråden kärlek...