Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

kärlek...

Jag är sån att jag inte skulle kunna nöja mig med ett halvdant förhållande, visst att det kan finnas svackor men det är en annan sak. Jag måste vara kär, och iaf känna förälskelsen hoppa fram lite då och då. Förrutom att jag måste älska min partner såklart. Jag tror absolut att det är möjligt, men att det krävs att båda är engagerade och har samma förväntningar och mål.

• Hannah76

Vi träffades första gången när jag var på dejt med nån annan (en halvkompis till honom).. = )
    Sen började vi prata ute på krogen (när jag var singel) och så blev vi ihop.
    Jag tycker mest om att han bryr sig så mycket om mig, att han får mig att skratt och att han får mig att känna mig älskad och uppskattad.
    Vi har haft några riktiga dippar, men grundkänslan måste finnas där. (Vi har tom skiljt oss...)

• Hannah76

Melissande skrev 2008-12-22 19:51:16 följande:

hur vet man att man har hittat rätt? o hur hittar man nån när man har tre barn?
    Jag tror att barn är ett bra "hinder". Alla har vi bagage, och barn syns ju på en gång. Och den som inte skrämms av det är ju en bra person.
    Visst finns det de som inte skulle dejta nån med barn, men jag tor de flesta inte har det kravet.

Jag har vetat att det är rätt när jag har kännt mig bekväm. Jag litar mycket på min magkänsla.
  • Hannah76

Melissande skrev 2008-12-22 20:20:40 följande:

vad gulliga ni är allihop.jag hoppas innerligt att jag nån gång får uppleva det. jag drömmer om det förjämnan. gjorde slut med min kille för ett tag sen. o han pratar hela tiden om hur bra han är o hur han ställt upp för mig. o visst det har han. men det fattas nåt. o när han säger att ingen kan älska mig som han gör osv så blir jag ledsen. finns det inget mer än så alltså.. men jag tror på er när ni säger att det verkligen finns. tack för att ni lyst upp min dag!
    Lyssna inte på det han säger, låter som om han är lite bitter. Självklart kan någon älska dig, kansek inte exakt som han älskar dig - men det betyder ju varken mindre eller sämre.

När jag var singel med barn så märkte jag inte alls av att barn var i vägen i dejtingdjungeln.
  • Hannah76

Du kanske ska vara singel ett tag o lista ut vad du söker för nån? Eller iaf vara redo att träffa nån - inte bara för att ha nån - utan för att du vill träffa just den personen?

Inga kompisar som skulle kunna babysitta om du ska dejta? Annars så får du se till att lunchdejta ; )

• Hannah76

Melissande skrev 2008-12-22 20:37:44 följande:

ja jag vill verkligen vara singel ett tag. ta det lugnt o bara vara. men jag vill ju inte vakna upp om 20 år o undra vart tiden o kärleken tagit vägen.
    Det är nog ingen risk. Kärleken har ju en förmåga att dyka upp när man minst anar det, och även från oväntat håll.
Svar på tråden kärlek...