• Anonym

Runka med kateter

Hej hej, här kommer en konstig fråga som vi på vårat jobb funderat på (hemtjänst)

Det är så att vi undrar om man kan runka om man har kateter? Vi har nämligen en pensionär som tittar på porrfilm, därför denna underliga fundering. Och vi kan ju inte direkt fråga honom

• Svar på tråden Runka med kateter
  • Anonym

Är inte ni undersköterskor?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-12-21 17:50:21 följande:
    Är inte ni undersköterskor?
    jo men det ingår inte i undervisningen
  • Anonym
    Svar på #3
    Anonym skrev 2008-12-21 17:51:16 följande:
    jo men det ingår inte i undervisningen
    Nä, men man borde väl veta hur kroppen fungerar som sköterska?
    Hoppas inte jag behöver vård inom det snaraste...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-12-21 18:25:12 följande:
    Svar på #3 Nä, men man borde väl veta hur kroppen fungerar som sköterska? Hoppas inte jag behöver vård inom det snaraste...
    nu får du väl ge dig, det ingår väl inte i hemtjänstens uppgifter att kunna tala om för folk om de kan utföra det eller inte.
  • Anonym

Anonym skrev 2008-12-21 18:52:02 följande:

nu får du väl ge dig, det ingår väl inte i hemtjänstens uppgifter att kunna tala om för folk om de kan utföra det eller inte.
    nej, men en usk:a borde veta att sperman inte går genom urinröret. Och har man KAD har man ett rör i urinröret.....och det slangen påverkar inte om killen kan få stånd eller ej.
  • Anonym

Anonym skrev 2008-12-21 19:36:20 följande:

Anonym skrev 2008-12-21 18:52:02 följande:
    nej, men en usk:a borde veta att sperman inte går genom urinröret. Och har man KAD har man ett rör i urinröret.....och det slangen påverkar inte om killen kan få stånd eller ej.
    Vilket hål kommer sperman ut igenom då? Rövhålet?

Undervisa mig...
  • Anonym

Asclepius skrev 2008-12-21 19:40:12 följande:

Intressant fråga. Jag har i alla fall haft en patient som fick utlösning vid sidan om katetern. Så det verkar kunna gå. Fast det verkar ju lite svårt, med tanke på att katetern fyller upp en del av urinröret där sperman pumpas ut. Och att genomföra ett samlag med kateter verkar ju principiellt omöjligt.
    antagligen för att sperman kommer ifrån sädesledaren. Katetern är ju införd i urinblåsan. Alltså rinner sperman sidan om röret.
  • Anonym

Anonym skrev 2008-12-21 19:41:47 följande:

Anonym skrev 2008-12-21 19:36:20 följande:
    Vilket hål kommer sperman ut igenom då? Rövhålet? Undervisa mig...
    nej, men sperman kommer ifrån sädesledaren och rinner sidan om KAD-slangen. KAD är ju införd i urinblåsan och mej veterligen så kommer det ingen sperma ifrån urinblåsan.....
  • Anonym

Pallas skrev 2008-12-21 19:47:23 följande:

Anonym skrev 2008-12-21 19:44:40 följande:
    Inte från urinblåsan, men det är väl samma mynningshål? Eller?
    ja, men det finns ju plats sidan om KAD-slangen för sperman att rinna ut. Jag har iaf stött på patinter som har haft utlösning. Så nemas problemas.
  • Anonym

Anonym (det) skrev 2008-12-21 20:50:29 följande:

Det borde väl gå om man viker slangen längs med dicken? O kanske tejpar fast den eller nåt
    men påsen som är kopplad till slangen då? Dessutom är slangen ganska klumpig med tanke på att den delar sig i två där man kopplar fast påsen.
  • Anonym

men lägg av.Kanppast att dom lär sig om man kan runka med kateter.

25:12 följande:

Svar på #3
    Nä, men man borde väl veta hur kroppen fungerar som sköterska? Hoppas inte jag behöver vård inom det snaraste...
Svar på tråden Runka med kateter