• Anonym

Runka med kateter

Hej hej, här kommer en konstig fråga som vi på vårat jobb funderat på (hemtjänst)

Det är så att vi undrar om man kan runka om man har kateter? Vi har nämligen en pensionär som tittar på porrfilm, därför denna underliga fundering. Och vi kan ju inte direkt fråga honom

• Svar på tråden Runka med kateter
  • Anonym

Är inte ni undersköterskor?

• Anonym (SSK)

Det går alldeles utmärkt!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-12-21 17:50:21 följande:
    jo men det ingår inte i undervisningen
  • Dajo

Och i usk-utbildningen ingår det att runka med kateter? Eller? :D
  • Mamma till 2 kottar

klart man kan, man kan ha fullbordat samlag med KAD. inget jag provat men jobbar oxå inom vården. och träffat på en man som skulle hem på perm och undrade...vår läkare sa att det är absolut inga problem.

• Krabbolina

Dajo skrev 2008-12-21 17:51:18 följande:

Och i usk-utbildningen ingår det att runka med kateter? Eller? :D
    ja, det är det första man lär sig! eller inte....
  • Anonym
    Svar på #3
    Anonym skrev 2008-12-21 17:51:16 följande:
    jo men det ingår inte i undervisningen
    Nä, men man borde väl veta hur kroppen fungerar som sköterska?
    Hoppas inte jag behöver vård inom det snaraste...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-12-21 18:25:12 följande:
    Svar på #3 Nä, men man borde väl veta hur kroppen fungerar som sköterska? Hoppas inte jag behöver vård inom det snaraste...
    nu får du väl ge dig, det ingår väl inte i hemtjänstens uppgifter att kunna tala om för folk om de kan utföra det eller inte.
  • Anonym

Anonym skrev 2008-12-21 18:52:02 följande:

nu får du väl ge dig, det ingår väl inte i hemtjänstens uppgifter att kunna tala om för folk om de kan utföra det eller inte.
    nej, men en usk:a borde veta att sperman inte går genom urinröret. Och har man KAD har man ett rör i urinröret.....och det slangen påverkar inte om killen kan få stånd eller ej.
  • Pallas

Anonym skrev 2008-12-21 19:36:20 följande:

Anonym skrev 2008-12-21 18:52:02 följande:
    nej, men en usk:a borde veta att sperman inte går genom urinröret. Och har man KAD har man ett rör i urinröret.....och det slangen påverkar inte om killen kan få stånd eller ej.
    Nej, men min första tanke var exempelvis att det kunde göra ont på något sätt.
Svar på tråden Runka med kateter