Inlägg från: Ordinary |Visa alla inlägg
  • Ordinary

Dimljus

Det är förbjudet av en anledning, nämligen den som ts tar upp. Blir själv (utan att ha synfel) både bländad och irriterad av trafikanter med både halvljus och dimljus på.
    Jag jobbar som lärare på transportteknik (gymnasieutbildning där eleverna efter fullgjord utbildning bl a har BECE-körkort) och mina elever pratar mycket om hur "snyggt och coolt" det är med den ljuskombinationen på. Men när de själva är ute och övningskör så irriterar dom sig på alla som kör med "felinställda lyktor" tills man påpekar hur snyggt det var på den bilen som bländade dom med att just köra med halvljus och dimljus på samtidigt. Sen låter dom inte så mycket mer om det.
    Tyvärr tror jag att den typen av resonemang är vanligt, det är snyggt och coolt så skit i om det bländar lite. Tills man drabbas själv.

• Ordinary

Det är förbjudet av en anledning, nämligen den som ts tar upp. Blir själv (utan att ha synfel) både bländad och irriterad av trafikanter med både halvljus och dimljus på.
    Jag jobbar som lärare på transportteknik (gymnasieutbildning där eleverna efter fullgjord utbildning bl a har BECE-körkort) och mina elever pratar mycket om hur "snyggt och coolt" det är med den ljuskombinationen på. Men när de själva är ute och övningskör så irriterar dom sig på alla som kör med "felinställda lyktor" tills man påpekar hur snyggt det var på den bilen som bländade dom med att just köra med halvljus och dimljus på samtidigt. Sen låter dom inte så mycket mer om det.
    Tyvärr tror jag att den typen av resonemang är vanligt, det är snyggt och coolt så skit i om det bländar lite. Tills man drabbas själv.

• Ordinary

• Ordinary

Barry77 skrev 2009-01-17 22:28:19 följande:

för bilen får tuffare lo0ok med dimmljus tända.. e väl därför folk kör med det..