• VWlife

RLS vanligare än vad man tror?!?

RLS även kallat restlesslegs syndrome

Det sägs att endast en liten del av befolkningen lider av denna åkomma men att det dock är vanligt att fler får bekymmer vid graviditet. Det sägs även att detta är vanligare bland kvinnor än män. Det sägs oxå att det är ärftligt.

Nu till mitt bekymmer.

Tidigare innan jag vart gravid så hade jag problem med det här endast ett par dagar i månaden. Nu har jag haft problem i 3 veckors tid varenda kväll/natt. Mina ben vill inte vila..myrkrypningar..det är hemskt.

Det här har resluterat i att min sambo och jag sover i separata sovrum, annars får han ingen sömn.

Vad ska man göra??

Jag pratade med en läkare om detta men han flinade bara åt mig.. sen dess har jag inte velat ta upp problemet igen.

Någon som vet vad man ska göra?

• Svar på tråden RLS vanligare än vad man tror?!?
  • VWlife

Allvarligt, är jag alldeles ensam om detta?

• VWlife

Va skönt o veta att det inte bara är jag som är knäpp

Jag försöker slappna av och inte tänka på det och då brukar de bli bättre i några sekunder, men ett tu tre kommer en våg av myrkrypningar och jag börjar sparka hejvilt med benen.

Jag hoppas inte det är fortsätter under hela graviditeten.. o stackars min sambo som vill mysa innan vi somnar, men de går inte, då blir de bara ännu värre.. blähh.

• VWlife

Så det finns hopp! Wiiie!!!

Massage hmm, låter inte så dumt, får be sambon testa det. Tack

Lula skrev 2008-12-20 15:28:57 följande:
    Hade också problem med krypningar i benen fram till mitten av graviditeten. Jättejobbigt på kvällar och nätter! Sambon fick massera benen på kvällen. Jag är nu i v.36 och har (tack och lov!) inga problem längre!Hoppas att det blir bättre för dig också!
  • VWlife

Värme är hemskt, jag håller med, jag brukar vända på täcket och hoppas att jag somnar snabbt som blixten.

Är det ärftligt måntro?

ell 79 skrev 2008-12-20 15:55:13 följande:

jag har samma problem..brukar dusha iskallt på benen och smörja in dem...tycker det blir värre när det är varmt..även massage är att rekommendera :)
Svar på tråden RLS vanligare än vad man tror?!?