FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
Haha okeeeej......håll er till Kulturhuset ni
Haha okeeeej......håll er till Kulturhuset ni
Kom på att det finns en i Sickla också väl? Andys va? Dit kan vi ta oss nån gång, no problem
Usch stackars alla sjuka, krya på er!
Tassmetoden hade jag aldrig hört talas om, men vi gör nämligen så med Charlie och han blir väldigt lugn om han vaknar mitt i natten. Samma sak när han ska somna, sitter bredvid och har handen på ryggen/magen...vad kul att den metoden rekommenderas.
Lekställen kan vi då vänta med tills de flesta iaf är friska. Vi ska börja gå på ÖF igen med start nu på onsdag.
Förresten. Är det nån som vet var dessa lock till barnmatsburkarna säljs? Vi fick ju ett på underbara barn-mässan men det har självklart kommit bort nånstans.
Nu har jag dubbelbokat mig på torsdag så jag hoppar över Lekplatsen.
Meeeeen vad har hänt med trååååden?
Så här lugnt kan vi ju inte ha det tjejer.
Här händer det nya saker varje dag med Charlie känns det som o man kan inte förstå att de små är så stora och blir 1 år ...vart tog det första året vägen? Kulturhuset kanske?
Charlie får spruta imorgon onsdag mot tbc. Nån som tagit? Hur har era mått efter? Hörde att det inte ska vara några biverkningar.
Hoppas alla mår bra och att sjuklingarna är pigga och krya nu!
Hallo igen.
Usch, stackars barn med deras hostattacker. Det värsta som finns är ju att se sina små vara sjuka o inte kunna göra nåt.
Här har vi en hård mage som inte vill ge med sig. Charlie lider verkligen när han bajsar och det kommer ut stora stenar. Så har det varit i 1 månad, med undantag för tänderna som gjorde att han var jättelös nån vecka, men sen var det dags igen. Trodde det verkligen skulle gå över så vi har provat allt under en tid: Katrinplommon, gett hela burkar efter måltid, messmör, riktigt mogna bananer. Mycket päron men inget har hjälpt. Han dricker dessutom vatten nu, nåt han aldrig gjorde förut.
Nån som varit i samma sits? Jag köpte Laktulos igår men måste ha ordination från läkare för att kunna ge tydligen.
Jenn: Hur går det med Simon och maten?