FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Det va himlans lugnt här hörni, men det är ju förklarligt .... nää jag är väl den enda här som inte har nåt liv!!!!!...
Jag hyser en hatkärlek till julen. Det är riktigt mysigt med julgran och belysning, snön (som inte finns), god mat och dryck. Roligt att öppna paket och se med spänning (eller besvikelse) vad man får.
Men sen undrar man varför man flyter med strömmen och ska delta i köphysterin och trängas med sura gubbar o gummor (i alla åldrar).
Sambon sa idag "Nästa år ska jag var ute i god tid med klapparna"....säger man inte så varje år?
Jaja men så är det ialla fall.......
Haaalloj i trån´n.
Klart man ska med på fika!
Vi överlevde också både jul och nyår. Nytt i år för mig var att det faktiskt inte kändes något speciellt med varken jul eller nyår. Man tycker det borde varit tvärtom nu när man har bebis, att julen skulle vara extra speciell, men det känns tvärtom. Som att nu när jag har sambon o Charlie så behöver man inga storhelger och stress o julklappar, man har ju allt.
Det har hänt mycket här hemma den senaste tiden ialla fall med lillherrn. Han har börjat gå själv med gåvagnen, sätter sig blixtsnabbt upp från mage, försöker till o med ställa sig upp på alla fyra , pratar som aldrig förr och så har 2 tänder äntligen tittat fram. Lärt sig vinka + en massa andra saker som verkligen gör att man har en rolig kontakt. Han förstår precis när man skojar och har nån slags tillgjort skratt som han tar fram. Allting bara rullar med en rasande fart o man är rädd att titta bort ifall man skulle missa nåt nytt
Men nu återgår vi till det viktigaste nämligen fikat! Jag tar mig friheten att föreslå:
Oj, visste inte tisdag va röd. Måndag kan inte vi, men onsdag är bra!