• jenn79

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Playing the angel skrev 2009-01-21 21:47:04 följande:
    Haha, ja då behöver jag inte känna mig stressad av att Isak helst äter puré än

joho DEt MÅSTE du!! För simon äter ju bröd, det är INTE puré *asg*

teresia: Stör inte min illusion om storätaren

cmon: jadu! EN  dag, en dag så äter han!

Dotter 051211 och Son 080428
  • jenn79
    MiaAnnette skrev 2009-01-21 22:31:59 följande:
    Solstrålen: Det där med hel mat / mackor är ju väldigt individuellt, hur snabbt de klarar av sånt! Men samtidigt - Övning ger färdighet! Ingen lär sig om de inte får försöka! Sen att barnen får sitta och plocka i sig maten själv är ju väldigt bra motorisk träning!Du säger att du ger olika juicer, vilka då? Emmis dricker bara vatten här samt vanlig mjölk har vi övergått till nu! (Hon är snart 11 månader) Om nån månad kan du börja ge lite naturell yoghurt eller filmjölk också om du vill.. Bra att ha som mellis! 
    Med Emma (som inte heller ville äta ) Fick vi rådet från BVC att ge turkisk yoghurrt från 8 mån (och ja det var av en anledning ja.....) Den är bättre än andra mjölkprodukter iaf så tidigt
    solstrålen80 skrev 2009-01-21 22:37:46 följande:
    finns barn juicer i affären dom är från 4 månader eller var de 6 månader....men jag köper vanliga som e gjorda på koncentrat allså bara frukt och inget annat...icas äppeljuice och euroshoper är gjorda på bara äpplen
    Om du nu ska ge juice, så ge bara de som finns i barnmatshyllan. Men jag skulle inte heller ge juice. Lär henne att dricka vatten istället. Emma fick juice (barn) först när hon var närmare 2 år
  • jenn79
    Kerplunk skrev 2009-01-28 22:29:06 följande:
    Jag är så dålig på att skriva här. Läser det mesta men glömmer att skriva. Allt är bra med oss iallafall. Idag var vi på bvc och Lovis fick vacc. Och jag trodde hon skulle ha passerat 10 kg nu. Men icke då. 9,7 kg tung och 77 cm lång. Och på lördag fyller hon 1 år. Helt galet att tiden gick så jäkla fort. Hela släkten kommer hit i helgen och ska bo lite varstans. 7 pers + en bebis som ska ha sovplats = KAOSHoppas vi ses på fika eller nåt nästa vecka!
    Shit!! Fyller hon redan 1 år!!
    Men då måste v ju ha kalas å gratta henne juh!
  • jenn79

jag vill oxå ha spotify

Och fika med!

Jag har tandis och lönesamtal de dagar Emma går länge nästa vecka *mutter* Men fika MED henne kan jag mån + ons

• jenn79
    MiaAnnette skrev 2009-02-20 17:57:10 följande:
    kikar in från Suomi landet! Vi har det bra här.. Emmis hade fått feber när vi åkte hemifrån samt över 39 grader igår! Men nu är hon i full gång igen och river halva huset för mormor & morfar!Idag har vi shoppat lite samt fyndat lite saker på loppis! :)En lugn kväll med räksmörgåsar, lite tv & bastu bad väntar!Önskar er alla en trevlig helg!

åh bastu!!! Krya på henne!

Simpan har simmat idag. Och dyker som en kung   Sen simma jag med Emma 4h senare, och hon var riktigt busig!

Sen vill jag klaga på min gåendes icke ätandes bebis (eller bebis och bebis ) Fan vad jobbigt att han inte äter! *morr*

• jenn79

Jag hinner inte alls kl 14. Hämtar Emma kl 15, så det blir bara in och vända.

kl 13?

• jenn79
    Cmon baby skrev 2009-02-23 21:11:08 följande:
    Jag tycker det är så jobbigt när det är så mkt folk och man ska jaga stol, 13 är det ju fortfarande många som har lunch
    ok
  • jenn79

Jag ska in till stan imorgon fm, någon som är inne då

Nu är det dags!! Kulturhuset torsdag 26/2 kl 14?

Claudia & Charlie
    Janet & Leo
    Ofelia & Sofia (ev.)
    Josefin & Lovis
    Jenny & Tove
  • jenn79
    Anna 3 skrev 2009-02-25 08:04:14 följande:
    Hej hopp! Jag hade gärna hängt på och fikat och träffat er, men vi får besök imorgon torsdag av svärfar som vill se hur mkt lille Otto vuxit sen sist Jag hade gärna sett Noll till Ett också... jaja.Jag hänger gärna på nästa gång! (om det passar...)Tror ni att ni kommer att kunna/vilja ta en förmiddagsfika någon gång?! Eftersom jag normalt hämtar dottern på förskolan kl 14 om dagarna så passar fm bäst för mig.Fika gott!
    Jag har oxå en stor tjej på fsk (hon är 3 år). Jag ses gärna på fm
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)