• jenn79

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Em: Hur har det gått för er med storebror?

Dotter 051211 och Son 080428
  • jenn79
    Kerplunk skrev 2009-01-03 20:18:55 följande:
    Just det. Hur länge ska ni andra va mammalediga? Jag är hemma tills dagisstarten som troligtvis blir i aug.

Till maj 2010 Men då tänker bebis nummer 3 komma

Men jag vill ju oxå fika

• jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 00:33:49 följande:
    Men herregud männscha, hur länge ska du vara ledig? Längtar inte du till att få lite vuxenkontakt snart? Eller det får man ju såklart nu också men inte på samma sätt ....... Själv skulle jag nog bli galen av att vara ledig så länge .Jag börjar i maj är det tänkt. Robert är sen hemma till dagis börjar i augusti. Kollar lite andra jobb, men det ser ju ganska mörkt ut just nu. Tur är väl att man har något att falla tillbaka på, men det vore bra om man stortrivdes också. Känner ett stort behov att ICKE jobba med barn mer, har så det räcker hemma .
    haha, Jo visst kan jag längta efter lite annan social kontakt Det kan jag verkligen! Men efetrsom jag jobbar på fsk vill jag hellre ta hand om mina barn just nu, än andras Det kommer jag ju hinna med ändå.

välkomen pesonen!
  • jenn79
    pesonen skrev 2009-01-04 00:56:48 följande:
    Tack! Kan vara kul att lära känna några mammor. Inte så många av kompisarna som skaffar barn eftersom de satsar stenhårt på karriären (jag håller på just nu) Jag jobbar förresten också på förskola =)
    trevligt Är du oxå förskollärare med andra ord? Hur gamla är dina (ditt) barn? Mina är 3 år och så lilleman på 8 mån
  • jenn79

bra att ni säger ifrån

Jag vill oxå gå på barnfritt! Varför vill mitt barn inte äta, eller ji han vill nog, men han kräks av allt *undrar om jag kan stoppa honom i en påse frå nbolaget och låtsas att han är en flarra vin *

Mia: Var på ikea idag (behövde ny lampa, då vår gick sönder igår, en läslampa bredvid soffan) de reade ut julpyntet, 90% rabatt!

• jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 22:25:36 följande:
    Jag vet inte om jag kanske missat nåt, men skulle inte du helamma tills han va 10....nää, skoja....men 1 år eller nåt sånt? eller har jag blandat ihop det med nån annan?
    varför skulle jag helamma tills han är 1 år? Men till 6 mån var det tänkt, men tja han kan ju inte svälja utan att kräkas

Mia: haha, nää :- men jag köpte en massa som jag kan ha till min scrapping Jag vet inte, mina barn gillar inte mat... Har pratat med en annan mamma om att d einte vill äta, och hon gick till en psykolog tillslut för BVc var på henne så mycket. Och psykologen så så klokt, att äta det är en färdighet de lär sig. Som att gå tex. Vissa lär sig vid 9 mån, andra vid 18 mån, och de som lär sig vid 18 mån när ju fullt normala de med Så jag fösöker tänka på det
  • jenn79
    Kerplunk skrev 2009-01-04 23:02:54 följande:
    Ja, vissa är ju små i maten även som vuxna! Dina barn verkar ju klara sig fint ändå. Men du får ta igen all barnfri tid sen när han väl börjat käka mat.
    skojar du Krogen nästa
  • jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 23:06:17 följande:
    haha ja det undrade jag med Men ger du bitar eller mosar du? charlie har fått mat lääänge nu och kan fortfarande inte äta bitar, väldigt små såna i så fall, utan att känna kräkreflexen.....så jag måste mosa hans mat. Kan det vara därför?
    haha tja det skulle jag med göra om jag frivillgt helammade 1 år

Vi har provat hemlagade pureer dränkta i bröstmjölk, köpe pureer ( i alla de slag) småbitar att peta i sej själv, suga på STORA bitar oav. Det enda vi inte provat är välling/ersättning. Men gröt, majskrokar osv. Puré vill han INTE ha (öppnar inte munnen). Utan vill ha bitar, men fixar det inte. Han vill gärna smaka det vi äter på, men så fort han får det mot läpparna ser det ut som om vi ger honom gift Fundersam
  • jenn79
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-04 23:17:49 följande:
    jenn, testa att tillsätta lite matolja i hans portioner så blir inte maten så sträv och lite lättare att svälja.Vad roligt att så många vill gå ut o käka och umgås. Nu måste vi bara välja ett datum, gärna snart och gärna flera gånger
    går inte dte heller Han gapar ju inte för puréer och en hel banan har jag svårt att dränka i olja
  • jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 22:27:15 följande:
    Men Jenn: Ta med honom på onsdag ska vi lära honom äta riktig mat!! Nu får det vara bra
    Lär du honom äta så är du min bästa vän för evigt
    Cmon baby skrev 2009-01-04 23:30:42 följande:
    fast som det ser ut kommer du få amma tills han är 1 ändå
     haha ja, men det är iaf inte frivilligt eller planerat
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)