Inlägg från: Mamman till två |Visa alla inlägg
  • Mamman till två

Grym rädsla för förlossningen..

Tycker precis som toddes mamma att du ska ta kontakt med någon du kan prata med.
    Det är ju jättevanligt att känna MER eller mindre rädsla inför förlossningen.

Själv var jag jätterädd under min första graviditet men ju längre in i graviditeten jag kom desto mer släppte rädslan - de sista veckorna tänkte jag knappt på det alls & när värkarna startade kände jag mig jättelugn.
    Andra barnet kom rädslan smygande igen - fick prata med en psykolog men det var inget för mig. Det blev dock samma denna gången med veckorna klingade rädslan av & när vattnet gick talade jag lugnt om för dottern att nu måste vi ta på oss kläder & åka till dagis, sedan ringde jag sambon samtidigt som jag packade väskan.

Födde vaginalt första gången, med tvåan blev det kejsarsnitt.
    Trots Utdragen & mycket smärtsam första förlossning tyckte jag att smärtan vid kejsarsnitt var värre eftersom det var så fruktansvärt jobbigt efter förlossningen så jag skulle inte vilja rekommendera kejsarsnitt framför vanlig förlossning om man är mest rädd för smärtan..

Hoppas du får den hjälp du behöver & att rädslan lägger sig innan det är dags!

Svar på tråden Grym rädsla för förlossningen..