Jag har 2 barn, ska ha 3:e vilken dag som helst, hoppas bara att förlossningen vill sätta igång nu, går bara o väntar o längtar!!
Visst gör det satans ont med värkar!! Men det finns mycket smärtlindring. Under min första förlossning fick jag lite olika typer av smärtlindring, den tog lite tid, andra gången hann jag bara med lustgas, o hade inte behövt nåt annat heller.
När du väl ligger där o ska föda så tar kroppen över, man får sådana krafter så man fattar inte efteråt att man faktiskt har dessa krafter inom sig, kroppen bara tar över, man fixar det hur bra som helst! så häftigt är det!
Som jag brukar säga till kompisar som varit rädda att föda, låter kanske lite dumt, men det är ju sant :P
Tänk dig vilken bra sjukvård vi har här i sverige, med bedövningar o allt, tänk dig då dom som föder i andra länder kanske helt själva, de mammor som fött barn HELT ensamma!! utan någon bedövning, utan lustgas, utan hjälp av nån. Då kan jag garantera att DU klarar detta utan problem =)
Jag själv försökte tänka i dom banorna första gången jag skulle föda.
Som sagt, ont gör det, men man får krafter man inte visste att man hade, man får hjälp med hur man ska andas o sådant av barnmorskan, osv osv..
När man väl krystar så är det så skönt att veta att snart har man sin lill* älskling hos sig, o då är smärtan över, som bortblåst! O man glömmer smärtan på en gång i stort sätt :P
jag har all förståelse om man såklart är rädd o allt innan en förlossning, själv är jag nog mest nervös för om något går fel. Men endå liiiite nervös inför smärtan, men som sagt den går över :) o jag vill ha ONT NU!! (3 dagar kvar till bf)
Hade aldrig valt att skaffa 3 barn om det vore hemskt att föda barn :)
Det är det bästa jag varit med om i hela mitt liv, finns inget bättre än att föda barn! En fantastiskt häftig upplevelse!!
Du kommer klara det jätte bra ska du se!!=)o efter 9 månaders väntan o längtan så kommer du bli glad när det sätter igång, o när du väl ska föda så kommer du vara så inne o fokuserad på det du gör så jag tror inte du tänker på rädslan då o sådär! LYCKA TILL!!