• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Sissela, vad kul att se hur engagerad du är. Men det är rätt. Kunskap är makt i vår missfallsvärld. Det går tyvärr inte att luta sig tillbaka och låta andra sköta jobbet, eftersom det är få som gör det (läkare).

• Finessan
    Rh-
    DND,
    Kajolajo
    ginkgo
    Mikes bride
    Bling 1975
    Sandra

Rh+
    Mamarazzi
    MizzTurko
    Cia
    mammawannabe
    Iske
    Finessan
  • Finessan

Lucki, blir så illa berörd när jag hör hur du behandlas. Jag undrar om inte Idun menade Anette Sjösten hos Läkargruppen Victoria, inte Viktoriakliniken. Eller?

Sissela, vill gärna ha brevet. Jag har en del kunskap i ämnet, så att säga.

Jag har slarvat bort Dr B:s nya telefonnummer. Om det är någon som ha det så snälla inboxa mig. Vet ni även om det är samma mail?

• Finessan
    SisselaM skrev 2009-01-15 23:12:10 följande:
    hej  ,det är såklart bra om några vill skriva under med riktiga namn. men det kan vi ordna sen när brevet är färdigt. då kan vi också gå ut på tråden och fråga om fler vill skriva under. Kanske ska ni som väljer att signera representera oss andra som vill vara anonyma. det kan vi se då. nu har jag skickat utkastet till inboxar till alla er som sagt att ni vill vara med. hoppas det har kommit fram. om jag har missat någon så säg till!
    Jag har inte fått något. Oskyldig
  • Finessan

Jag har nu läst brevet, tack Idun!

Sissela, har du skickat till Finesssan med 3 jäkla s och inte 2? Finessan (som jag hette innan jag blev spyless på FL och avreggade mig) får tydligen ta emot en del som ska till mig. Får skylla sig själv när hon snodde mitt nick.

Det första jag tänkte på när det gäller brevet är att det som skrivs ska kunna styrkas. Så att det inte verkar som om vi bara svammlar i det blå med egna subjektiva uppfattningar.

Jag tänkte ta på mig att maila A Beers klinik för ett utlåtande ang orsaker och hur de ser på det i USA. Det är inget jag tänker göra idag eller imorgon, men vi behöver väl inte skynda på detta i vilket fall? Finns ju en del att pula med. Skynda långsamt i så fall kanske.

Mama, tänkte också på detta med tråd till utkastet.

DND, hoppas också på Månnen.

Hur har ni det , Bling? Hur mår mannen?

• Finessan

Bettan, grattis!!! Ni har inte plats för en beteendevetare också? Jag blev surt nog av med mitt jobb under min sjukskrivning när jag var gravid. Piss.

Det är säker Ole B Christiansen du menar. En mycket känd "missfallsläkare". Tidigare hade han egen klinik, men nu befinner han sig som sagt på Rigshospitalet. Man behöver en remiss för att komma till honom och jag tror han har häcken full så väntetid är att räkna med.

En tråktråd kan kanske vara en idé. Bland medlemsgrupper eller så.

Någon mer med ett glas vin i handen? Oskyldig

• Finessan

till Lucki och Mama!

Bling, det är tufft förstår jag. Antar att det gälle ratt hitta små ljusglimtar i vardagen så som Formex.

• Finessan

Jag missade partyt igår, trots rödvin och allt. Ledsen Min bebis sover inte längre och jag var själv hemma.

Ang. namn så vågar jag nog säga att jag är ensam i världen med mitt namn. Finns alltså ingen tvekan om att det är jag som står med namn, om jag kommer att göra det.

Bra jobbat Cia! Som fö kan intyga att jag inte heter Maria Svensson. Flört

• Finessan
    mamarazzi skrev 2009-01-17 11:30:17 följande:
    Ha ha ha! Jag har ju dina proggisar (de tröllspösvingade) så jag vet ju oxå vad du heter. Ha ha ha! Inte är det Maria Svensson inte eller ens Anna Andersson.
    Cia o krabaten skrev 2009-01-17 14:36:06 följande:
    Ja jag behöver allas mailadress.*Känner vilket jobb det blev...*Men vi testar väl får vi se vad jag hinner.Och ja du frun med finess, inte heter du sara pettersson heller
    Inte ens näääääääääääääära.
  • Finessan

Mama, det kallas för IVIG, http://en.wikipedia.org/wiki/Intravenous_immunoglobulin. Ges inte mot upprepade mf här i Sverige, men Dr C är pigg på detta. Vill man ha detta så får man leta efter en läkare som skriver ut det, sen någon som kan ge det (mkt noga med dosering!) och hela kalaset får man bekosta själv. Det är svindyrt! 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8