• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Bling, det var inte mening att oroa dig. Om du inte har blivit skrapat då är det ingen fara. Att man ger spruta vid skrapning är för att vid skrapning det finns risk att blodet från det som var foster blandas med mammas blod. Du behöver inte oroa dig.

BP, jag tror också att man inte ger spruta vid tidigt spontant mf. Jag har dock behövat skrapas alla tre gånger . Min kropp vill behålla barnet, känns det som men något var fel....

• EMND

BP, tack. Hoppas jag behöver aldrig mer skrapas. Som sag det verkar som att min kropp inte ville släppa graviditeterna.

Mamarazzi, du är definitivt GRAVID! Och lite knäpp, JA. . Kör på gumman- sjukskriv dig, jag sitter hemma och jobbar faktiskt-trots sjukskrivning. Har stressigt arbete och väldigt ohälsosamt arbetesmiljö (ni vet revyrbeteende, skvaller ush). Men nu sitter jag och jobbar med min forskning- lugnt och skönt. Ja gillar mitt jobb!

Poppy tack för din beskrivning.

En sak angående tempen. Jag fattar inet hur det är, men min temp beteer sig helt knassigt. Den ligger rätt lågt och kl 7 är typ 35,68 men kl 8,30 35,99 utan att jag går upp. Påvärkas temp av Trombyl, prog och heparin? Efter ÄL blev det något högre men sedan jag började med T och prog gick den ner. Och jag tar tempen under armen. Min AK tyckte det var OK. Köpte en muntermometer men det var dummt att byta i mitten. Hoppas jag inte behöver använda den

• EMND

Igår började vi med föräldrarutbildningen. Vi är 5 par och en ensammstående. Alla i ålder 35 + tom 42. Efter inledningen fick vi prata tjejer för sig och killar för sig. Ingen av de andra 5 tjejerna sa om de hade råkat ut för mf, men IVF har gjort dem flesta. Två har dock blivit sjuka av IVF. Några har ett IVF barn eller deras killar har barn men önskar syskon, barn med nuvarande partners. Så man båda har och inte har mycket gemensamt. Det vi alla upplever som svårt är val av adoptionsorganisation och land. Man har så mycket att tänka iom att det föreligger mycket fusk tex. barnhandel (det är inte alls ovanligt i Europa,  många Zigenare rensas ut genom bortadoption i Europa. Stödjer man etnisk rensning på så vis?- kom det fråga!)

Mycket att bearbeta och trots vi ff hoppas på åtminståne ett biologisk barn känns det OK att träffa gänget och gå utbildningen. Man har lite att läsa varje gång och får hemläxor men 7 veckor går ju fort. Man måste vara närvarande minst 5 ggr. Utbildningen kostar ca 1400 per person.

• EMND

Mamarazzi, jo det stämmer,  annars hade jag inte stannat  i 10 år.    Visa kollegor har hållit mig kvar också men cheferna är usla!  (6:e chef är på G och 4:e reorganisation-hej och håj!)

• EMND

Håller med mamarazzi, det är inte troligt att inte bli godkänd. Sedan vad gäller ålder, om man lämnar in ansökan innan fyllda 42, så har man 2 år på sig, sedan är det inte kört heller om man vill adoptera ett äldre barn. Sydamerika dock verkar ha åldersgräns 39 och Kina 50 men det är svensk gräns som gäller i villket fall som.

nej Idun vi har inte genomgått utredning då man måste först gå igenom föräldrrautbildningen.

Ah, nog med det, jag hoppas på bio-barn men vill också adoptera. Vi får se om åldern tillåter någon av dessa.

• EMND
    mamarazzi skrev 2009-01-14 13:51:31 följande:
    DND: Börjar ni närma er 42?
    vi är alla på väg dit, frågan är bara hur snabbt vi närmar oss. Vi är inte 40 än men nästan.
  • EMND
    mamarazzi skrev 2009-01-14 14:02:44 följande:
    DND: Så du tänkte att om ni först får ett biobarn ifall ni få hinner adoptera efter? Men det känns det ju som om ni ska hinna om ni ännu inte har fyllt 40. Ni står väl redan på kö i en adoptionsorganisation och då blir ju ert könummer bättre och bättre ju längre tiden går med. Men är det inte så att det går ett år på 12 månader?
    eller tvärtom, har inte tänkt tanke klart. vet inte ens om jag orkar, vill. Jag hoppas ff bli gravid så gott som denna månad.
  • EMND

1 år på 12 månader, (så få månader !!!!) hm, tur att man inte bor i arabiska länder. 

• EMND

Uf vilken mardröm Franka men skönt att allting är bra ändå. En väninna till mig blödde under hela sin graviditet, det var ju många akuta besök hos läkare men ingen hittade var hon blödde ifrån. Det påvrkade dock inte flicka som är 2 år nu. Och hon hade inte någon mf i baggaget eller åt någon medicin utom levaxin, då hon är hypo seda många år tillbaka. Hm, inte det heller var problem för henne.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8