Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Bra idé Bettan! Känner tyvärr inte en enda journalist...
Bra idé Bettan! Känner tyvärr inte en enda journalist...
Jo, varför inte Kajo? Aftonbladet har ju flera ggr tidigare skrivit om "fall" som varit "oförklarligt" barnlösa men som sedan fått hjälp, antingen utomlands genom att få prednisolon yp eller mha olika alternativbehandlingar, typ zonterapi, akupunktur etc. Kan du inte höra efter med dina vänner?
Vi borde samtidigt försöka börja slå ett slag för att det inte ska krävas tre konstaterade mf för att få en utredning, Dr Beer förespråkar ju utredning efter 2 mf (särskilt om man fyllt 35 eller mer), och vad jag förstått det går man allt mer åt det hållet i USA också (kanske även i andra länder?).
Jag jobbar idag men gillar det INTE!
Bra initiativ SisselaM. Tyvärr är jag en kråka på att formulera mig slagfärdigt, men kanske ngn annan här inne är lite bättre vän med pennan än jag?
Mammarazzi; GRATTIS Ja jag skulle också fortsätta med 1/2 albyl till v.12. Det gjorde jag, och än så länge verkar det ju ha varit ett vinnande koncept (v.24 nu)
Mammarazzi, ja jag fick prog också, men det började jag ta efter plus och jag är inte hundra säker på att jag eg. behövde det. DrB hade ju aldrig diskuterat prog med mig innan, jag fick det endast för att jag hade en liten blödning på BIM. Men försök och skaffa det för säkerhets skull, det skadar ju inte.
Hej Bubblan, hur är det med dig och lilla I? Hon borde ju vara en stor tjej nu?
Lucki, jag beklagar så att det var ett x. Hur mår du idag?
Mikes, hoppas verkligen att de hör av sig idag!
Japp, 2T till v.12, sedan 1T.
Lucki, gud vilken tur att du slapp operera bort äggledaren! Ta hand om dig nu och vila upp dig. Jag både hoppas och tror att du om ett tag kommer våga försöka igen. Kram
Amis och wewe, ni kan läsa mer om vilka behandlingar vi fått i tråden nedan:
www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
Många har dock inte fått ngn diagnos trots utredning, men ändå lyckats få utskrivet t.ex. trombyl, fragmin och progesteron.
Själv tog jag 2 trombyl (dvs. ungefär 1/2 barnalbyl) från lite innan ÄL.
Mamarazzi, den gången jag fick MA i v.10 så var jag jättesjuk när jag plussade. Andra gg fick jag mf redan i v.5. Själv är jag bombis på att det var mitt nedsatta immunförsvar (pga sjukdomen) som gjorde att jag fick behålla graviditeten till v.10 första gg:n, och också anledningen till att jag ville ha en utredning och medicinering trots att jag "bara" har haft 2 mf. Så det är mkt möjligt att det är sjukdomen som gör att du blir gravid, och en desto större anledning att kräva utredning och medicinering.