• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Åh skit också MB... Hoppas hoppas hoppas att det inte är druvbörd. *dansar och ber till vulguden* Men du, 2009 är långt - det kommer bli ett bättre år än 2008! *bestämd* Kram

• Idun 78

Tycker ni att det är ngn som verkar hänga på FL idag? Och jag som egentligen jobbar... Tur att kontoret är öde...

• Idun 78

Krus, härligt! Nu kan du fira nyår i lugn och ro! Heja mini!!!

BP, v.17! Det här går ju framåt med stormsteg! Men jag förstår att du längtar efter sparkar, det gjorde jag också då. Med mig alles gut för tillfället! Ska nog ta mitt pick och pack och lämna det här bygget och gå hem och förbereda nyår istället.

Tänker på DND i Barcelona och hoppas hon får ett riktigt härligt nyårsfirande!

• Idun 78

Åh vad härligt gnälliga ni varit idag! Får jag gnälla lite också? Appropå den "fantastiska" kvinnovården vi har i Sverige, mina gräddfilsvänner förstår inte vad jag snackar om när jag säger att vi har en bunt inkompetenta och dessutom otrevliga gyndoktorer i Sverige. De har ju bara stött på FANTASTISK vårdpersonal som gräddfilsgravida, jättetrevligt bemötande etc etc bla bla De tror ju att det är mig det är fel på och inte läkaren när jag berättar om vissa läkarbesök jag varit på och att jag ofta är mer påläst på missfallsproblematiken än vad läkarna är.

Men sen finns ju guldkorn som Dr B och I-L! Hoppas nu bara att det kommer några nya efter dem nu när de slutat.

Och jag skulle gärna gå till er klinik! Säger som Bling, fattar de inte vad mycket pengar det finns att tjäna på oss!

• Idun 78

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!! Hoppas så att 2009 är det år då alla får stork-besök!

Linan, Lycka till! Hoppas du slipper ligga och krysta på tolvslaget.

Krusbär, ja jag dricker 0,5% vin.

• Idun 78

Hej Cia! Och välkommen tbx! Hur gick första långresan som tvåbarnsmamma?

• Idun 78

Lucki, så otroligt tråkigt att höra. Förutom Victoriagruppen så ska det finnas ngra läkare på Danderyds sjukhus som har forskat en del på mf (fick tipset via Mikes bride så jag har själv inte varit i kontakt med dem, men hon är väldigt nöjd). Jag kan inboxa dig namnen, vet dock inte om de tar nybesök men det kan vara värt att testa och ringa dem. När du har haft så många mf har du rätt till utredning och medicinering. Och jag vet att det är lätt att misströsta just nu, men med rätt medicinering finns det många här inne som lyckats behålla en graviditet så det är på inget sätt "kört" för din del, även om jag förstår att det känns så just nu. Kram

• Idun 78

HK, jag vet att det ska finnas kvinnor på SIS Yahoo-forumet som skickat biopsi-prover. Är du medlem där? Ang. dr C, tror du möjligtvis att Strandkliniken (som Bling varit i kontakt med) skulle kunna skicka en remiss? De verkar ju ganska liberala, annars har jag mest hört om folk som stött på patrull med att få remiss till dr C tyvärr. Men återigen, kolla på Yahoo-forumet, där kan det finnas tips och råd.

• Idun 78

DND, vilken katastrofal avslutning på ett skitigt 2008. Behöva hoppa på kryckor när man är på semester är ju inte alls särskilt roligt... Ja eftersom du fick mens på dag 23 är det ju inte alls otänkbart med ÄL dag 8-9. Men varför det inte tar sig, bra fråga! Det har jag undrat många ggr också när man väntat cykel efter cykel utan att det hänt ngt. Frustrerande. Men visst har du inte försökt i så många månader? Du hade väl uppehåll ett tag efter senaste mf, eller hur var det? Kanske är skönt trots allt att börja köra parallellt med föräldrautbildning, även om jag förstår att just nu ligger ff mkt fokus på att få ett bio-barn? Kram

BP, ställde mig på vågen igår: +8,5 kg sedan start! v.24 idag. Räknar nog med att ha gått upp det dubbla minst fram tills dess att bebis tittar ut. Men det är kärlekskilon vartenda ett!

Spirit, vad härligt att aku verkar hjälpa trots att det nog blev mf den här gg. Men så kanske du heller inte tog ngn medicin nu eftersom du inte räknade med att bli gravid? Jag hade gått på zonterapi ngra ggr innan jag blev gravid första gg (slutade dock i ma) så jag tror absolut att alternativbehandlingar kan hjälpa till för att få fart på kroppen.

Vild i håret, grattis till första veckan!

Kajo, trevlig tågresa! Om du har möjlighet kanske du även kan fråga huruvida de är villiga att skicka biopsier från livmodern för analys av NK-celler till Dr Beer-center i USA? Och glöm inte att berätta hur mötet gick! Jag är så nyfiken!

Kramar till er alla!

• Idun 78

Linan, ojojoj spännande. Snart blir det bebis! Jippi!

Kajo, vi finns här och tänker på dig! Säger som DND, gör det du kan göra, mer än så kan man inte begära av sig själv. Men visst, jag förstår verkligen din rädsla för "kalla handen". Den rädslan är liksom ofrånkomlig när man stött på så många puckade läkare i sin jakt på hjälp för alla f*rbannade missfall. Men jag hoppas att ditt besök går bra, och att du sitter som en lyckligare människa på tåget hem i eftermiddag.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8