• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

uf lucki, beklagar innerligen. Hoppas du återhämtar dig snart. Måste ni vänta länge eller kan försöka snart igen?

Linan det kanske är bra att baby väntar så du hinner bli frisk. Du kommer att behöva kraft efter förlösningen, passa på och vila så länge du kan.

Mikes bride, vad tråkigt att vänta. Jag förstår att du är rädd. Om något är bra med sjukvården då är det att den räddar livet faktiskt och det gör svenska läkare bra. Hoppas du kan koncentrera dig på bröllopsplanerna och komma lite undan den tråkiga omständigheten. Vart åker ni på bröllopsresa? Kram

A80, du är bevis att läkare är människor också! . FlörtDu är säkert så medveten om allt som kan gå fel och alla tillstånd man kan drabbas av, men nu har du kommit så långt och naturen har tagit sin rätta väg mot en ny liten människa.

Jag ligger i soffan men ont i magen efter att vi har varit och simmat idag (och trännat har jag en stund också Skrattande).  Till sist tog jag en massage för mina tröga tarmar. När vi kom hem det kom ut en vis sekretion efter att jag hade kissat - en klump ganska lik äggvita fast lite tjockare och väldigt elastisk. Jag roppade på maken: VI MÅSTE HA SEX-NU! Generad Han är förkyld, stakaren, men ställer upp. Idag är jag på CD 8 och ÄL stickan i morse visade minus. Jag har ingen sekretion nu men kissar ofta och har ont i övre delen av mage. Vad är detta nu?

• EMND

Kajo inboxa mig också, tar det här tid går jag vidare med...

• EMND

Hej alla, äntligen är jag sjukskriven. Jag har varit borta från forumet pga. problem med logg in men nu sitter jag hemma och försöker hinna i kapp. På sätt och vis känner jag mig lyckad för att efter ettårskamp har ändå lyckats finna läkare som bäda ger recept, tar prover och även sjukskriver nu. Det låter visst paradoxalt att det måste bli så här men från 1/1 har jag insett att man måste se någon mening i det här om man ska kunna gå vidare.

Och vet ni vad? Jag har fått ÄL , väl jag vet inte om ÄL men + på ÄL stickan iaf men (det är alltid en MEN ) min man är så jätte sjuk. Han har haft feber i tre dagar nu och fick  munsår idag. Jag mår bra  men inte han, men vi försöker ändå. Och jag som jag är fick panik igen: om feber påvärkar spermie, då blir det kankse ingen befruktning, eller så blir det fel på embrio eller så blir jag smittat också och detta skadar embriot Kan det aldrig bli lätt? Vi tog influensavacin i oktober så jag vet inte vad har drabbat just honom som är annars alltid frisk, och dessutom dagarna när jag äntligen har en sådan där teoretisk ÄL. Är det inte typiskt?

Har ni några kunskaper/erfarenheter om detta med killar, feber och graviditet?

Ursäkta för ego.

• EMND

Uff Laban vad jobbigt. Men HcG fördubblas väl var tredje dag. Det kanske inte är så lågt för vecka 5+5. Hoppas det ökar snart.

Snozie, har du flera sadlar? Skämtar, grattis,  det kan väl duga till en barvagn.

Londonfredrika, det är inte klokt vad läkarna kan komma med som kommentarer. Viserligen är ju du jätte ung, i det mest fertila åldern, men desstå mer borde du få rätt att bli undersökt. Jag fattar mig inte på läkarna, när man är 30 + skäller de ut oss för att vi har väntat så länge men när man är ung betraktas man som luft. Om det föreligger något fel varför vänta  iofs ingen Landsting utreder innan 3 mf. Det är bäst om du söker privat då en utredning kan ta tid,. Få av oss här har kunnat nöja oss med Landstings hjälp. Lycka till men stressa inte, ett år går fort!

• EMND

Mamarazzi, om man kunde faxa eller mejla prog så hade jag gjort det på en gång då jag har några över. Men kan inte du gå till akuten och säga att du hade dåligt koll och att dina prog tog slut så du inte har några till helgen och att din läkare är på semester. eller något i den stilen. Vill hjälpa dig men vet inte hur .
    Vad gäller ont så kan det bli äggstocken som håller på och producerar progesteron. Har man kollat din progesteron dag 21? Kram

• EMND

Lucki, jag håller med Idun och andra "j-la puckade läkare". Så klart ska du träffa en reumatolog eller immunolog minst. Tryck på och ge inte upp. Aldrig ge upp! Varför? Vad har hon för underlag som ger sådana prognoser. Vi vet att även dem som har diganos autoimuna sjukdommar, lyckas med rätt behandlig. Nu minns jag inte, men vad hade du för behandling denna gång? Har du fösökt bli gravid med akupunktur? Det finns ju sätt gumman men gråt ut dina tårar, och ta nya tag på måndag.

• EMND

Ash då mamarazzi, ta panodil, det är OK för gravditet. Det går en del förkylningvirus nu. Man ska iofs inte äta febernedsättande när det är virus men när man är gravid tror jag att det är bra att hålla ner tempen. Eller vad säger ni tjejer?

• EMND

Snozie,
    Denna gång har jag använt RFSU stickor tills jag såg utslaget och igår och idag använde jag CB digitalt. Nu har manen dushat, bäst att passa på.

Flera som vet om manens feber påvärkar befruktning och graviditet? Bastu är mer än 40 C varmt? Fast spermierna trivs bäst i 35. Väl , väl ....

• EMND

bra mamarazzi, passa på att få recept för progisaran nu!

• EMND

Så skönt mamarazzie. Dumt med feber men det påvärkar nog inte graviditeten. Drick mycket och försök att inte oroa dig. Kram.

Lucki, du kanske ska testa Kajolajos läkre i St och få prednisolon och ev. heparin utskrivet. Bara trombyl verkar inte duga för många av oss. När började du med T? Förresten var är Kajo idag?

Laban förstår din inställning men glöm inte att mirakel sker. Du har kanske tvillingar. Fast jag fattade aldrig varför ska hcg vara lägre med 2?

Förresten Finesssan jag har kört LHCF nu i 4 dagar och det känns rätt bra. Tack för tipset. Vågen fungerar inte jut nu men det känns bättre i magen även om något bubbligt.

Och vad gäller manens feber/influensa/förkylning. Det blir som det bir nu, hoppas simmarna är friska iaf.  Att det aldrig ska bli perfekt har man börjat vänja sig vid.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8