Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Iske: du har säkert rätt att jag borde leta efter en psykolog nu...Kanske jag ska ta tag i det...
Jag har 5 st 5mg prednisolon liggande uppe i medicinskåpet. Men de räcker ju inte långt.
Iske: du har säkert rätt att jag borde leta efter en psykolog nu...Kanske jag ska ta tag i det...
Jag har 5 st 5mg prednisolon liggande uppe i medicinskåpet. Men de räcker ju inte långt.
Krusbär: HURRA!! Dansar en liten glädje-dans (och håller tummarna för att oxå har bebis i magen 2009).
Annars deppar jag lite idag. Känner mig så jäkla less på att bo i Sverige där allt med upprepade missfall är så jäkla oförklarligt och något man inte kan göra något åt ang. läkarna. "nej jag kan absolut inte testa dig för FNF-alfa!! Nej inte kan jag ge dig vare sig trombyl eller prog!" Humpf!
Sedan deppar jag extra för att jag är i perioden mellan ÄL och BIM. Fan jag hatar den tiden! Jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Ska jag våga hoppas, ska jag fortsätta jaga läkare efter tester eller ska jag bara stänga av?... ja ni vet.
Depp.
Ytterligare en anledning till depp och förvirring var förresten att de ringde från kommunen idag och ville snacka adoption. Jag har ju börjat dra lite i den tråden med men vi har inte riktigt bestämt oss för hur vi vill göra. Att hon ringde gjorde att alla tankar drogs igång igen och att vi har pratat om det en massa här ikväll.
Varför ska det vara så svårt att få barn??
Förlåt mina ego inlägg...
Krusbär: Ja jag funderar starkt på att starta en "upprepade missfalls klinik". Vem hänger på?! Fan också att jag är utbildad ingenjör och inte läkare.. men jag vet ju ändå mer än dem så kanske inte det gör något.
Bettan: Tack för att du tillåter mig att gnälla.
johsjo: Ja du tjejen. Det finns miljarder saker att fråga om men risken att de lyssnar på dig känns minimal. Sorry nu är jag pessimistisk. Kolla in Finesssans blogg där finns en mastodont lista på tester. MEN räkna inte med att få alla dem.
Annars kan du kolla in dessa listan som är lite mer trolig
... vänta jag sticker och letar upp länken.
Precis Bettan! Vad sägs? Ska jag starta? Jag ringer Starta Eget linjen direkt!!!
Är det någon som minns att jag och lillaD hade just dessa klinik planer tidigare. Cia var det inte du som skulle komma på besök? Vi skulle analysera dina flytningar har jag för mig.
Vi sjöng ju vår kampsång oxå "ju mer vi är tillsammans ju färre missfall bör det bli. För dina missfall är mina missfall och dina missfall är mina missfall. ju mer vi är tillsammans desto fler bebisar ska de bli!!" eller hur den nu var...
Jag kan var läkare!! Va fan hur svårt kan det vara?!
"nja jo...jag tror nog att detta ska lösa sig bara du tänker positivt"
Nej det är ju just dessa meningar jag ska undvika!!!
"Här har du hur mycket recept du vill på trombyl, heparin, progesteron och prednisolon. Vill du ha något mer?"
och detta kanske inte heller hade skadat:
"Fan vilken skit du går igenom. Jag förstår att det är supertungt men vi ska göra ALLT i vår makt för att hitta vad som är fel. Hittar vi inget så ska vi ändå medicinera enl. internationella studier."
Nej nu ska jag rycka upp mig och ta en promenad tror jag.
Imorgon kommer kompisar från Australien och flyttar in i 5 dagar med sina vilda ungar. Känner mig inte alls laddad för det. Suck!